Σάββατο, 18 Ιουλίου 2015

Δύο μήνες στον παιδικό σταθμό.....part 1

   Τους τελευταίους 2 μήνες είχα τη χαρά να φιλοξενούμαι στον παιδικό σταθμό του σχολείου της Αγίας Ειρήνης και να δουλεύω με παιδάκια προνηπιακής ηλικίας που είχαν σημαντικές διαφορές ως προς τη χώρα προέλευσης των γονιών τους, τη μητρική τους γλώσσα και τη θρησκεία, αλλά είχαν μία και μοναδική ομοιότητα: είναι παιδάκια και όπως όλα τα παιδάκια έχουν δικαίωμα στη γνώση, στη μάθηση, στο παιχνίδι, στη φαντασία, στην αταξία!!

   Περάσαμε 2 πολύ γεμάτους μήνες και με την αγαπημένη συνάδελφο Αλεξάνδρα Μπούνταλη προσπαθήσαμε μέσα από δραστηριότητες ρουτίνας σε 2 γλώσσες- αγγλικά, αλλά και ελληνικά- να μάθουμε στα παιδιά πράγματα από την καθημερινή ζωή και να τους μεταδώσουμε τις πρώτες γνώσεις για θέματα που τους ενδιαφέρουν καθώς επίσης να θέσουμε τις βάσεις της κοινωνικοποίησης και του τρόπου του να ανήκουν και να λειτουργούν σωστά στα πλαίσια μιας ομάδας.


Διδασκαλία γραμμάτων ( αγγλικά και ελληνικά)

  • V........Vegetables ( Λαχανικά)
   Με αφορμή το γραμματάκι v συζητήσαμε για τα λαχανικά. Ποια ξέρουμε, ποια προτιμάμε να τρώμε, τι χρώμα έχουν, πώς μεγαλώνουν, πώς φτάνουν στο τραπέζι μας.... Ζωγραφίσαμε, κόψαμε, μετρήσαμε πόσα έχουμε από τη γωνιά της κουζίνας, παίξαμε τους αγρότες ( δραματοποίηση) - αυτό άρεσε πολύ στα παιδιά καθώς περιλάμβανε κίνηση και παιχνίδι και μάθαμε και έννοιες όπως πρώτα...ύστερα, πάνω - κάτω.... και παρακάτω σας δείχνουμε τη δουλειά μας.

Ζωγραφίζουμε, κόβουμε...

Κολλάμε...











Η κυρία Λαχανικούλα

...μία σελίδα...

..δύο σελίδες..

..τρεις σελίδες..

Η κ. Αλεξάνδρα βοήθησε τα παιδιά να γίνουν τα φύλλα εργασίας  με τη μορφή του Λαχανικούλη 







Φτιάχνουμε λαχανικά με πλαστελίνη

Δραματοποίηση:
Γινόμαστε αγρότες... Σκάβουμε τα χωράφια μας..

..παίρνουμε σποράκια για να τα φυτέψουμε..
..φυτεύουμε..
Ποτίζουμε..
Δείχνουμε πως θα μεγαλώσουν τα λαχανικά μας και θα ναι έτοιμα να τα κόψουμε μετά ..

  • S.......Sun ( Ήλιος)
   Μιας και το καλοκαίρι ήταν προ των πυλών ασχοληθήκαμε με το αρχικό γράμμα του ήλιου στα αγγλικά, το Ss και με αφορμή αυτό συζητήσαμε λίγο για τον ήλιο. Είπαμε πόσο πολύ μας αρέσουν οι ηλιόλουστες ημέρες, οι ημέρες που έχει λιακάδα αλλά και τι χρειάζεται να κάνουμε για να προστατευτούμε από τις βλαβερές του ακτίνες όταν πηγαίνουμε στο πάρκο ή στη θάλασσα. Κόψαμε ήλιους , σκεφτήκαμε και πολλές λεξούλες που αρχίζουν από Ss , τις γράψαμε στις ακτίνες του και .....





  •  W.......watermelon ( καρπούζι)
   Αγαπημένο καλοκαιρινό φρούτο... το καρπουζάκι.... ευκαιρία για επανάληψη στα χρώματα....κόκκινο από μέσα, πράσινο απέξω, άσπρο στη βάση του και με μαύρα κουκούτσια. Αναφορά και στο σχήμα του κύκλου που αν το κόψω γίνεται μισός κύκλος. Παίξαμε κι ένα παιχνίδι στον πίνακα της τάξης μας...είχα σχεδιάσει μισα σχήματα στη μία πλευρά του πίνακα και μισά στην άλλη πλευρά και τα παιδιά έπρεπε να βρουν τα ζευγάρια για να τα κάνουν ολόκληρα! Πλάκα είχε αυτό... Επανάληψη και για τους αριθμούς... μετράμε τουβλάκια - στη συνέχεια μετρούσαμε κουκουτσάκια που θα βάλουμε στα καρπούζια μας- τα αντιστοιχούμε, χρησιμοποιούμε έννοιες περισσότερα- λιγότερα- ίδια....




   Και η χειροτεχνία μας με τα καρπουζάκια.....








  •  I...... ice cream ( παγωτό)
   Λατρεμένη συνήθεια μικρών και μεγάλων κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού . Δε θα μπορούσαμε να μη μιλήσουμε για τα αγαπημένα παγωτά. Πώς παρασκευάζονται; Ποιο είναι το βασικό τους συστατικό; Ποια είναι η αγαπημένη μας γεύση;  Βρήκαμε κι άλλες λεξούλες από Ii και πιάσαμε δουλειά...Ποιος θα φτιάξει το πιο λαχταριστό παγωτό;;;;












  •   F........... fish ( ψάρια)
   Καλοκαίρι χωρίς ψαράκια δε γίνεται...πολλές οι δραστηριότητες, αρκετή η ενασχόληση. Παραμύθια και βιβλία επιστρατεύτηκαν προκειμένου να δούμε πως είναι τα ψάρια, τι χρώματα έχουν, τι σχήμα έχουν, αν μοιάζουν μεταξύ τους, που ζουν, τι τρώνε και πως επιβιώνουν ... Γράψαμε Ff , αναγνωρίσαμε το γραμματάκι. το φτιάξαμε με πλαστελίνες, το γράψαμε στον πίνακα, βρήκαμε πολλές πολλές λεξούλες που αρχίζουν με f και μετά ζωγραφίσαμε, κόψαμε , στολίσαμε και λόγω καλοκαιριού δώσαμε ιδιαίτερη βαρύτητα στα ψάρια ( fish).














     Φτιάξαμε με πιατάκια όμορφους βυθούς ....

















   Βάψαμε φίλτρα καφέ για να φτιάξουμε ψαράκια και αστερίες και χταπόδια και να στολίσουμε τα παράθυρα της τάξης μας...

Βάψαμε φίλτρα καφέ..

Ψαράκια...

...κι άλλα ψαράκια..

..πολλά ψαράκια..
..τα παράθυρα της τάξης μας!
   Μια μέρα που έλειψα, τα παιδιά έβαψαν με την κ. Αλεξάνδρα πιατάκια και φτιάξανε τρισδιάστατα υπέροχα ψάρια.... Πραγματικά πολύ τη ζήλεψα-καμάρωσα αυτή τους τη δουλειά!!






  • C..........crab ( καβούρι)
   Μετά τα ψάρια αρχίσαμε να ασχολούμαστε με άλλα όντα του βυθού,. Κάναμε αρχή με τον κάβουρα. Διαβάσαμε απ την εγκυκλοπαίδεια για τα καβουράκια, το χρώμα τους, πόσα πόδια έχουν, για τις δαγκάνες τους, το σώμα τους, πως περπατάνε , τι τρώνε, από ποιους κινδυνεύουν. Εντοπίσαμε το αρχικό της λέξης, βρήκαμε κι άλλες λέξεις από το γράμμα c και φτιάξαμε τα δικά μας 10 καβουράκια. ( Τη Δευτέρα θα πούμε και το γνωστό ομώνυμο ελληνικό τραγουδάκι...)
Ζωγραφίσαμε C for crabs..



Βάψαμε πιατάκια...

Συναρμολογήσαμε τα καβουράκια μας...πόδοα..δαγκάνες...



Βρήκαμε τα χαρακτηριστικά του κάβουρα και τα κολλήσαμε στην κοιλίτσα του..

10 καβουράκια...

   Ασχοληθήκαμε όμως και με ελληνικά γραμματάκια....κάναμε το Φ όπως φρούτα....το Β όπως βάρκα..... και φυσικά το Ψ όπως λέμε ψάρι.... Βρήκαμε λεξούλες που να αρχίζουν από το αντίστοιχο γραμμάκι, το αναγνωρίσαμε σε άλλες λεξούλες, το κυκλώσαμε, το ζωγραφίσαμε, το γράψαμε και παρακάτω θα δείτε κάποιες φωτογραφίες από τις δουλειές μας αυτές...












   Τέλος στα πλαίσια του να στολίσουμε το ταμπλώ της τάξης μας είχαμε την ευκαιρία να φτιάξουμε και όμορφα καλοκαιρινά καδράκια.....







   2 μήνες τόσο γεμάτοι .... Πολλές γνώσεις...πολλές χειροτεχνίες ..πολλές όμορφες ώρες με τα παιδιά....





Από την καλοκαιρινή Νέα Υόρκη.... 
  
                                                                    :-)