Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2016

Ο παππούς Τζανέτος και το τζάκι!

   Την τελευταία εβδομάδα πριν τις χειμερινές διακοπές ( 9- 12/02) κάναμε μια προσπάθεια διδασκαλίας ενός δίφθογγου σύμφωνου. Όταν έχεις μια ομάδα δυνατή δεν κοιτάς τι ηλικία έχουν τα παιδιά..... Απλά δίνεις ερεθίσματα και για λίιιιγο παραπάνω!!

   Έτσι και εγώ έφερα στην τάξη τον παππού Τζανέτο, που το χειμώνα του αρέσει να πίνει ζεστό γάλα δίπλα στο τζάκι και το καλοκαίρι του αρέσει να ακούει τα τζιτζίκια στην εξοχή. Αρχίσαμε να συνδυάζουμε το Τζ από το όνομά του με γραμματάκια που ήδη ξέρουμε και με μεγάλη λαχτάρα και χαρά συλλαβίζαμε και ακούγαμε τον καινούργιο ήχο που κάνει η νέα φωνούλα.
    Ανάμεσα στις λέξεις που βρήκαμε ήταν και η λέξη τζάκι. Έτσι, αποφασίσαμε μιας και είναι χειμώνας, να φτιάξουμε ο καθένας το δικό του τζάκι ( ιδέα από το pinterest) και να το διακοσμήσουμε με εικόνες - φωτογραφίες από λέξεις που αρχίζουν από τζ.

   Κόψαμε χρωματιστά χαρτιά για να φτιάξουμε ο καθένας το τζάκι της αρεσκείας του, κόψαμε κίτρινα χαρτιά για φωτιά, κολλήσαμε, ζωγραφίσαμε, βρήκαμε λεξούλες από τζ από περιοδικά και παλιές φωτοτυπίες και τα τζάκια μας ετοιμάστηκαν και μας ενθουσίασαν!








   Και μιας και ο χειμώνας το επιβάλλει.... μάθαμε και μια χειμωνιάτικη έκφραση:
"Κρύο κρύο παγωνιά θέλω τζάκι και φωτιά!!"


Από τη Νέα Υόρκη....Καλή εβδομάδα!!!!!!!!

:-)

Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2016

Τα αγόρια μου κι εγώ!

 
    Η προηγούμενη εβδομάδα ξεκίνησε τόσο όμορφα....Είχαμε απαρτία στην τάξη μετά από πολύ πολύ καιρό συν ένα καινούριο μαθητή!!


   Για να κάνω σύνδεση της ομάδας μεταξύ τους θεώρησα ιδανικό να ασχοληθούμε με ένα υπέροχο παραμύθι - μιας και τα βιβλία είναι ιδανικά για όλες τις ηλικίες- και πάρα πάρα πολύ επίκαιρο για τη χιονισμένη Νέα Υόρκη!

   Διαβάσαμε το παραμύθι " Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει" από τον Μ. Κοντολέων, συζητήσαμε πως λιώνει το χιόνι, που θα μπορούσε να πάει ο χιονάνθρωπος για να σωθεί και να μείνει πάντα παγωμένος, αφηγηθήκαμε την ιστορία, απαντήσαμε σε ερωτήσεις κατανόησης, εικονογραφήσαμε το παραμύθι από τα υπέροχα φυλλάδια της Τάνιας Μάνεση, βρήκαμε άλλο τίτλο για την ιστορία ( Ο χιονάνθρωπος στο δρόμο για την Ανταρκτική,  Το μεγάαααλο ταξίδι του παγωμένου χιονάνθρωπου, Ο χιονάνθρωπος που θέλει να ζήσει με τους πιγκουίνους), κάναμε ανασύνθεση του τίτλου του παραμυθιού με κάρτες και τραγουδήσαμε κι εμείς μια μεγάλη επιτυχία των νηπιαγωγείων " Τα 10 χιονανθρωπάκια μικρά"! Δέσποινα και Αριάδνη σας ευχαριστούμε!!!!!

   Φυσικά ελάχιστες φωτογραφίες έβγαλα λόγω έλλειψης χωρητικότητας στο κινητό μου, αλλά έστω κι αυτές...














   Κι ενώ η εβδομάδα ξεκίνησε όμορφα και με πλήθος κόσμου το τελείωμα της εβδομάδας βρήκε το Νηπιαγωγείο πλήρως αποδεκατισμένο!! Φτάσαμε στην Παρασκευή και οι εναπομείναντες από την ίωση που θέρισε όλη μας την τάξη, αφού ξεπεράσαμε το σοκ του ότι ήμασταν μόνο 3 το ρίξαμε στο παιχνίδι....



Φτιάξε το χιονάνθρωπο

   Ο καθένας μας διάλεξε μια καρτέλα από έναν χιονάνθρωπο, απλώσαμε τα κομμάτια των χιονανθρώπων και τα ρούχα τους. Στόχος να φτιάξουμε πιο γρηγορα από τους υπόλοιπους παίχτες τον χιονάνθρωπό μας χρησιμοποιώντας κάθε φορά τα κομμάτια εκείνα που μας τυχαίνουν με το γύρισμα του τροχού. 






Χειμωνιάτικη μπουγάδα

   Το πλυντήριο άνοιξε και από μέσα βγήκαν φρεσκοπλυμένα πουλόβερ, γάντια, σκουφιά, παλτό, αδιάβροχα, κασκόλ, κάλτσες. Τα παιδιά διάλεξαν τις καρτέλες τους, έβγαλαν τα μανταλάκια τα χρωματιστά, πήραν θέση κάτω απ το σχοινί της μπουγάδας και άρχισαν να απλώνουν όσο πιο γρήγορα μπορούν με τη σωστή σειρά τα ρούχα που τους έλεγε η καρτέλα. Στο δεύτερο γύρο τα παιδιά έπρεπε καθε ρούχο που απλώνουν να λένε και το όνομά του στα ελληνικά και στον τρίτο γύρο προσθέσαμε και χρονόμετρο. Αυτός ο χρόνος μας δυσκόλεψε λιγουλάκι γιατί όλο μας προλάβαινε!!!! Στόχοι πολλαπλοί: Λεπτή κινητικότητα, ταχύτητα και επανάληψη ελληνικών λέξεων!









Μάντεψε και σχημάτισε τη λέξη

   Η κυρία περιγράφει λέξεις και τα παιδιά μαντεύουν ποια είναι η λέξη αυτή. Τη βρίσκουν στα καρτελάκια και έπειτα με τα μανταλάκια και τα κυβάκια τη σχηματίζουν. Δεν είναι τόσο εύκολο όσο φαίνεται γιατί έχουμε πάλι χρονόμετρο!!! Και όπως είπε και ο Κωνσταντίνος , "αυτός ο κύριος χρόνος θέλει όλο να κερδίζει!!"



   Τη Δευτέρα τα σχολεία της Νέας Υόρκης είναι κλειστά λόγω της Κινέζικης Πρωτοχρονιάς. Ελπίζω από Τρίτη να είμαστε όλοι πίσω στις θέσεις μας! Άλλωστε είναι η τελευταία εβδομάδα πριν τις χειμερινές διακοπές...

                                                                                              :-)

   

Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2016

Σχεδιάγραμμα εβδομάδας 01-05/02/2016

Καθυστέρησα αλλά το σχεδιάγραμμα είναι εδώ!!!!!! Καλή συνέχεια σε όλους!


Από τη βροχερή Νέα Υόρκη.....


:-)

Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2016

Γλωσσικές δραστηριότητες, χειμωνιάτικα παιχνίδια και άλλα..

   Απουσίες πολλές έχω κάνει από το blog μου και πώς να δικαιολογηθώ?!!!  Παρόλα αυτά στο απογευματινό νηπιαγωγείο της Αγίας Ειρήνης διάφορες δραστηριότητες γίνονται.



Γλώσσα

   Ξεκινήσαμε με τα παιδιά να φτιάχνουμε μια αποθήκη λέξεων. Η ιδέα είναι μια παραλλαγή του μουσείου λέξεων που είδα από μια πολύ εμπνευσμένη συνάδελφο την Καλλιόπη Παπουτσάκη.

   24 μπολ, 24 καρτελάκια με γράμματα. Κάθε μπολ και ένα γράμμα του ελληνικού αλφάβητου. Σε κάθε μπολ υπάρχουν αντικείμενα που ξεκινούν από το αντίστοιχο γράμμα. Στόχος είναι τα παιδιά να κινητοποιηθούν και να φέρνουν από το σπίτι τους και άλλα αντικείμενα, να αναζητούν πραγματάκια , έτσι ώστε διαρκώς να ανανεώνεται το λεξιλόγιο, να μαθαίνουν με παιγνιώδη τρόπο καινούριες λεξούλες και σιγά σιγά κάνοντας χρήση αυτών των λέξων να γράφουμε προτασούλες και αστείες ιστοριούλες και να τις χρησιμοποιύμε στις συζητήσεις μας. Με άλλα λόγια να καταφέρουμε να προάγουμε τον προφορικό μας λόγο.






Αντικείμενα έτοιμα να μπουν σε κουτιά



Τα παιδιά παρατηρούν τα αντικείμενα και τα κατηγοριοποιούν

Τα παιδιά βρίσκουν το αντίστοιχο γράμμα για το καπάκι του κάθε κουτιού





Βάζουμε τα κουτιά σε αλφαβητική σειρά

Ο Κωνσταντίνος ήταν ο πρώτος που έφερε μικρά αντικείμενα από το σπίτι του
   Κάθε κουτί που ανοίγει μας ωθεί να ασχολούμαστε με τις λέξεις των αντικειμένων που έχει μέσα. Έπειτα γράφουμε τις λέξεις σε καρτέλες και τις τοποθετούμε στον δικό μας "Αλέξη που τρώει λέξεις" και τις χρησιμοποιούμε για γλωσσικά παιχνίδια με τα μανταλάκια όποτε ο χρόνος και η διάθεσή μας το επιτρέπουν.


   Μέσα σε όλα την προηγούμενη εβδομάδα νέοι μαθητές επισκέφτηκαν το σχολείο μας.... Ο Αιμίλιος και η Αιμιλία που τους αρέσει να διαβάζουν ιστορίες από τον Αίσωπο. Αυτοί οι νέοι μαθητές με τα περίεργα ονόματα μας ενθουσίασαν και κάνουμε ήδη πολύ καλή παρέα μαζί τους!! Ήταν απλά να μην γνωριστούμε!!


   Το πρώτο κουτί που άνοιξε ήταν το Γγ...


   Από το Γγ κουτί βγήκε ένα γάντι, μια γίδα, μια γάτα , ένα γουρούνι και μερικές κάρτες από Γγ.  Ανθή Ζήση σε ευχαριστώ για ακόμα μία φορά!!


   Και η ιστορία ξεκίνησε. Κάθε ένας έλεγε μια πρόταση..αστεία ή σοβαρή, μικρή ή μεγάλη, αληθινή ή τελείως παραμυθένια. Αρκεί η ιστορία να είναι με λέξεις από Γγ. 
κ. Γιώτα: ( ξεκινάω την ιστορία): Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μια γίδα.
- Ζούσε σε ένα γάντι.
- Γλίστρησε κι έπεσε στη γαλάζια μπογιά που είχε για να βάψει έναν τοίχο και έγιναν και το γάντι και η γίδα γαλάζια. 
-Οι φίλοι της η γάτα η Γιαννούλα και το γουρούνι ο Γιάννης πήγαν να τη βοηθήσουν να καθαρίσει.
- Χρειάζονταν όμως και τη βοήθεια της γαλοπούλας, αλλά δε μπορούσαν να τη βρουν πουθενά. 
- Μα πού χάθηκε? Άνοιξε η γη και την κατάπιε;
- Μήπως έφυγε για τη Γαλλία;
- Μήπως πήγε στη Γερμανία;
-Μάλλον πήγε στο γήπεδο!!
- Ξεκίνησαν το καθάρισμα οι υπόλοιποι φίλοι!
- Η γιαγιά Γωγώ τους έψησε γλυκάκια για να φάνε .
-Στο τέλος της καθαριότητας ήπιαν και ζεστό γαλατάκι.
- Μόνο που το γάντι πια είχε γίνει γκρι!!!

   Στόχος είναι τα παιδιά να φτιάξουν όσες περισσότερες προτάσεις μπορούν ακολουθώντας συγκεκριμένες οδηγίες και χρησιμοποιώντας ελληνικό λεξιλόγιο!




Μαθηματικά

   Βρήκα υπέροχες καρτέλες από ένα μπλογκ που δε μπορώ να θυμηθώ από ποιο, ζάρια και μικρά μανταλάκια για να τα χρησιμοποιήαουμε για πούλια και παίζοντας κάναμε επανάληψη τους αριθμούς και μικρές ασκησούλες πρόσθεσης στα ελληνικά.






Χειμωνιάτικες δράσεις

   Και καθώς είμαστε στην καρδιά του χειμώνα δε θα μπορούσαμε να μη μιλήσουμε για τα χειμωνιάτικα ρούχα μας. Να διαβάσουμε την ιστορία πως φτιάχνονται τα μάλλινα ρούχα, να τακτοποιήσουμε τις ντουλάπες μας, να βάλουμε μπουγάδες απλώνοντας τα ρούχα στη σωστή σειρά ή στη θέση όπου πρέπει και να φτιάξουμε τις βαλίτσες μας μιας και πλησιάζουν οι χειμερινές διακοπές. 















Χιονάνθρωποι

   Και κάπου εδώ μας ήρθε και η χιονοθύελλα Τζόνας. Είδαμε άσπρη μέρα και βρήκαμε ευκαιρία να φτιάξουμε χιονάνθρωπους αληθινούς και λιγότερο αληθινούς..












     Στο τέλος παίξαμε και με τον χιονάνθρωπο της τάξης μας που και για την εβδομάδα που διανύουμε θα έχει την τιμητική του.  Κλείνουμε τα μάτια και προσπαθούμε να κολλήσουμε όσο πιο κοντά στη σωστή θέση τη μύτη-καρότο.






Και ένα αυτοσχέδιο κλείσιμο ματιών.






Από τη Νέα Υόρκη.....Καληνύχτα σε εμάς και καλημέρα στην Ελλάδα!

:-)