Τρίτη, 26 Απριλίου 2016

Παιδιά με αναπηρία, ορατά σε όλα τα σχολεία: Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση- Actionaid 2016

   Κάθε χρόνο την Άνοιξη πάνω από 100 χώρες ανά τον κόσμο συνεργάζονται και πραγματοποιούν δράσεις και εκδηλώσεις των μαθητών με σκοπό να υπενθυμίσουν στους ηγέτες του κόσμου τις δεσμεύσεις τους πάνω στην εκπαίδευση. Συγχρόνως προωθούν το μήνυμα για την κατοχύρωση του δικαιώματος πρόσβασης στην εκπαίδευση για όλους.


   Το φετινό θέμα αφορά στον 4ο στόχο βιώσιμης ανάπτυξης που σχετίζεται με τη διασφάλιση ποιοτικής και χωρίς αποκλεισμούς εκπαίδευσης για όλους και προώθηση της δια βίου μάθησης. Το σύνθημα είναι : Ένα σχολείο Ανοιχτό σε Όλους και προσπαθεί να δείξει έμπρακτα την αλληλεγγύη σε όσα παιδιά στερούνται το δικαίωμα της μόρφωσης εξαιτίας κάποιας τους αναπηρίας ή λόγω δυσκολιών πρόσβασης στα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Η εκστρατεία ωστόσο αυτή έχει ένα ευρύτερο νόημα: Προωθεί και τονίζει τη σημασία και την αποδοχή της διαφορετικότητας.

   Τα παιδιά του απογευματινού Νηπιαγωγείου της Αγίας Ειρήνης είδαν οπτικό υλικό από φωτογραφίες και από το ίντερνετ, παρατήρησαν τη διαφορετικότητα, συζήτησαν, αντιπαρέθεσαν τις απόψεις τους, κατέθεσαν τις εμπειρίες τους, έπαιξαν παιχνίδια αφής και ακοής , προσπάθησαν να περιγράψουν λέξεις και εκφράσεις με παντομίμα, δοκίμασαν να κινηθούν πάνω στο καρεκλάκι τους, έγραψαν με το άλλο χέρι από αυτό που χρησιμοποιούν συνήθως και στο τέλος κατέθεσαν σκέψεις, εντυπώσεις και συναισθήματα!

   Όλοι μαζί αναρωτηθήκαμε πως θα ήταν αν είχαμε στην τάξη ένα παιδί με αναπηρία. Πώς θα ήταν η ζωή του; Πώς η δική μας; Θα περνούσε καλά; Ποιες δυσκολίες θα αντιμετώπιζε;Εμείς θα το θέλαμε; Θα το βοηθούσαμε;

   Είναι συγκινητική η ευκολία με την οποία βρίσκουν λύσεις τα παιδιά προκειμένου ένα παιδί να μπορέσει να υπάρξει και να λειτουργήσει μέσα στην ομάδα. Για τους μαθητές μου φέτος κανένα εμπόδιο δεν είναι ικανό να στερήσει από οποιοδήποτε παιδί την παρουσία του στη δική μας τάξη. Η διαφορετικότητα δεν έχει σημασία. Το σχολείο πρέπει να είναι ανοιχτό και προσβάσιμο για όλους.

   Παρακάτω ακολουθούν οι εργασίες των παιδιών:

* Σε πρώτη φάση τα παιδιά ζωγράφισαν πως οραματίστηκαν τα φιλόξενα για όλα τα παιδιά σχολεία.






Μαθητές εν ώρα εργασίας


                                      


* Σε δεύτερη φάση ζωγραφίσαμε και κόψαμε παιδά με διάφορες αναπηρίες και κάναμε ένα όμορφο κολαζ .

   Σύνθημά μας:  " Όλα τα παιδιά πρέπει να πηγαίνουν στο σχολείο!"







* Στην τρίτη και τελευταία φάση ετοιμάσαμε τη δική μας συμμετοχή για την παγκόσμια εβδομάδα δράσης: 

               ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ.






   Με την ελπίδα και την προσδοκία η φωνή μας να φτάσει στα αυτιά των πολιτικών ηγετών του κόσμου..

   Χρειαζόμαστε σχολεία με μεγάλες πόρτες για να χωράνε τα αμαξίδια, ράμπες για να είναι όλοι οι χώροι προσβάσιμοι, τουαλέτες που να μπορούν να χρησιμοποιούν όλα τα παιδιά, βιβλία για όλους, δασκάλους για όλους , γήπεδα και γυμναστές που να βοηθούν όλα τα παιδιά, δραστηριότητες για όλα τα παιδιά, μεγάλα θρανία για να χωράνε όλα τα παιδιά, όμορφες αυλές με λουλούδια. ( καταγραφή όσων είπαν τα παιδιά κατά τη διάρκεια συζήτησης της τελικής μορφής του έργου τους)



   Τα παιδιά αντιλαμβάνονται τη διαφορετικότητα και τη δέχονται με σεβασμό και αγάπη. Αντιλαμβάνονται όμως και την αδικία για αυτό όλοι μαζί ενώνουμε τις φωνές μας και φωνάζουμε " ΟΛΟΙ ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΜΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ"!!

                                                                                          :-)

Σάββατο, 23 Απριλίου 2016

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ

Συμμετέχω στην κοινή αντίδραση των Νηπιαγωγών ενάντια σε όλα όσα σχεδιάζονται για το Δημόσιο Νηπιαγωγείο. Δεν πρέπει να τους περάσει!!!!!!!!!!



   ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ!!!

Εντελώς αιφνιδιαστικά το Υπουργείο Παιδείας καταθέτει στις 12-4-2016 ένα σχέδιο νόμου που στην ουσία καταργεί την προσχολική αγωγή.
Τα προβλήματα που αποσχολούν το νηπιαγωγείο σήμερα όπως η δίχρονη υποχρεωτική δημόσια Προσχολική Αγωγή, η εφαρμογή του ωραρίου των Νηπιαγωγών (διανύουμε τον τέταρτο χρόνο από την ψήφιση του νόμου και δεν έχει εκδοθεί υπουργική απόφαση για την εφαρμογή του) το κτιριακό, η αποδυνάμωση του Ολοήμερου και άλλα πολύ σημαντικά θέματα όχι μόνο δεν απασχολούν καθόλου το υπουργείο αλλά βρήκαν τρόπο να τα λύσουν με μιας. Καταργώντας εντελώς το νηπιαγωγείο. 
Με το νέο σχέδιο ο ελάχιστος αριθμός των 7 νηπίων για την ίδρυση-λειτουργία Νηπιαγωγείων αυτόματα θα διπλασιαστεί για Νηπιαγωγεία αστικών περιοχών τα οποία θα λειτουργούν μόνο αν έχουν 14 νήπια! Για τις ημιαστικές περιοχές και την επαρχία θα αποφασίζουν οι περιφερειακοί διευθυντές για το ποιό Νηπιαγωγείο θα χαρακτηρίζεται ως απομακρυσμένο. 
Εμείς οι νηπιαγωγοί παλεύουμε με όλες τις δυσκολίες χρόνια τώρα, χωρίς θεσμοθετημένο ωράριο, χωρίς ανάσα ούτε στα διαλείμματα, με στοιβαγμένα 25 παιδιά μέσα σε μια τάξη στις μεγάλες πόλεις και στις περισσότερες περιπτώσεις σε άθλια κτήρια. 
Ίδρυσαν ολοήμερα νηπιαγωγεία χωρίς υποδομές και χρήματα κι όμως αυτά οργανώθηκαν χάρη στην αποφασιστικότητα και το μεράκι των νηπιαγωγών χωρίς καμία βοήθεια.
Με το νέο αυτό μέτρο στα μεγάλα αστικά κέντρα θα στριμώχνονται στην καλύτερη περίπτωση ως και 27 νήπια στις τάξεις ενώ τα χωριά θα ερημώσουν. Ακόμα κι αν στον ελάχιστο αριθμό των 14 νηπίων συμπεριλαμβάνει και τα προνήπια πάλι το πρόβλημα είναι τεράστιο γιατί στα περισσότερα χωριά ,τα νηπιαγωγεία λειτουργούν με 8 έως 10 με 11 παιδιά νήπια-προνήπια.
Να τους σταματήσουμε και να σχεδιάσουμε τη δική μας εκπαιδευτική πολιτική για το Νηπιαγωγείο με βάση το Νηπιαγωγείο που οραματιζόμαστε! Γιατί μόνο εμείς έχουμε τη δύναμη που μας δίνει η δουλειά μας καθημερινά, ο αγώνας μας!

Ζητάμε:


   Στο δημόσιο νηπιαγωγείο ΚΑΝΕΝΑΣ μαθητής και ΚΑΝΕΝΑΣ εκπαιδευτικός ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ!!!!!!!!!!

Κυριακή, 17 Απριλίου 2016

Σχεδιάγραμμα εβδομάδας 18-22/04/2016

   Επιτέλους, μία εβδομάδα πριν τη Μεγάλη εβδομάδα και το spring break αναρτώ το σχεδιάγραμμα της εβδομάδας που θα ξεκινήσει έγκαιρα....στην ώρα μου!!!! Χρωστάω αναρτήσεις, τις οποίες θα κάνω από ότι φαίνεται μαζεμένες την εβδομάδα που θα ξεκουραστούμε λίγο !!
Καλή εβδομάδα σε όλους!!!!!!!!
:-)

Πέμπτη, 7 Απριλίου 2016

Πρωταπριλιά 2016..

   Ο παιχνιδιάρης Απρίλης που αρέσκεται στα ψεματάκια και στις πλάκες έφτασε! Μπορεί οι θερμοκρασίες στη Νέα Υόρκη να είναι ακόμα χαμηλές, όμως είναι ζήτημα χρόνου πια να υποδεχτούμε και εμείς εδώ με δόξα και τιμή την Άνοιξη, που πραγματικά σε αυτή την πλευρά του Ατλαντικού είναι άκρως μαγευτική.

   Και αφού κάναμε με τα παιδιά τις αθώες μας πλακίτσες και είπαμε και τα μικροψεματάκια μας- φέτος μου τη φέρανε για τα καλά οφείλω να ομολογήσω- βγήκαμε στην αυλή για να αφήσουμε τα βραχιολάκια-μαρτάκια μας στα κλαδιά των δέντρων της αυλής μας, προκειμένου να τα πάρουν τα πουλάκια και να φτιάξουν τις φωλιές τους.




   Ένα από τα πιο γνωστά παραμύθια που συνηθίζεται να διαβάζεται κάθε Πρωταπριλιά στα σχολεία είναι ο Πινόκιο. Τα παιδιά πάντα γελάνε, προβληματίζονται, θυμώνουν με τα παθήματα του ξύλινου ήρωα και πάντα καταλήγουν σε σοφά συμπεράσματα σχετικά με την αλήθεια και τα ψέματα! 


   Φέτος συζητήσαμε με τα παιδιά ποια είναι τα ψέματα που μπορούμε να πούμε και ποια όχι. Κρατάμε μυστικά από τη μαμά και το μπαμπά; Τι μπορεί να συμβεί αν κρατάμε μυστικά; Τι μπορεί να συμβεί αν κάποιος λέει συχνά ψέματα; Και αν αποκαλυφθεί η αλήθεια; Πώς νιώθει ο "ψεύτης" και πώς οι υπόλοιποι; Πώς θα τον αντιμετωπίσουν; Θα μπορούν να τον εμπιστευτούν ξανά; Θα μας άρεσε να έχουμε ανάμεσά μας έναν άνθρωπο ψεύτη; Είναι όλα τα ψέματα το ίδιο σημαντικά; Υπάρχουν ψεματάκια που φαίνονται πως είναι ψέματα και όμως τα λέμε απλά για πλάκα. Αυτά τα ψέματα δεν ενοχλούν κανέναν, δεν βλάπτουν κανέναν και δε δημιουργούν προβλήματα σε κανέναν. Αυτά μπορούμε και να λέμε κάποτε κάποτε για να γελάσουμε μεταξύ μας. 

   Στο τέλος καταλήξαμε σε 2 ρητά του ελληνικού λαού σχετικά με την αλήθεια και το ψέμα, τα οποία μπόρεσαν τα παιδιά να κατανοήσουν από μόνα τους χωρίς περιττές εξηγήσεις.
* " Το ψέμα έχει κοντά ποδάρια"
* " Η αλήθεια πάντα λάμπει"

   Με τη βοήθεια του Πινόκιο είπαμε και μεις μικρά αθώα και αστεία ψεματάκια και κάναμε τη μύτη του Πινόκιο άλλοτε να μεγαλώνει και άλλοτε να μικραίνει.

" Ο μπαμπάς μου δεν έχει γεννηθεί ακόμα"

"Δε θα πάω αύριο στο ελληνικό σχολείο"


Το χειμώνα μου αρέσει να πηγαίνω στη θάλασσα"

" Τη δασκάλα μου τη λένε κύριο Γιάννη"

"Αγαπώ τη δασκάλα μου"

"Στην τσάντα μου έχω βιβλία"

"Αγαπώ τη μαμά μου"

"Είμαι στο ελληνικό σχολείο"

"Έξω κάνει κρύο"

"Έξω σήμερα κάνει πολύ ζέστη"

"Όταν βρέχει κρατώ ομπρέλα"


                                
   Έπειτα κατηγοριοποιήσαμε τις αλήθεις και τα ψέματα, γελάσαμε με τις ανεξάντλητες προτάσεις των παιδιών, διακρίναμε και μετρήσαμε πόσα είναι τα ψέματα και πόσες οι αλήθεις. Ποια είναι περισσότερα;


   Στο τέλος φτιάξαμε τις δικές μας κούκλες Πινόκιο..







Καλή Πρωταπριλιά.....
April fools!!!!!
Και του χρόνου!!!!!
:-)

Τετάρτη, 6 Απριλίου 2016

25η Μαρτίου 2016....Χειροτεχνίες και σχολική γιορτή!!!!!!

   Οι εθνικές επέτειοι στην ομογένεια είναι πάντα εκδηλώσεις γεμάτες συγκίνηση. Παιδιά και εκπαιδευτικοί κάνουν μεγάλη προσπάθεια μέσα από ποιήματα, τραγούδια, ιστορίες, παραμύθια, προβολές και χειροτεχνίες να αποδώσουν τόσο την ιστορία όσο και το συναίσθημα αυτών των γιορτών. 



   Στο ελληνικό σχολείο της Αγίας Ειρήνης επί έναν ολόκληρο μήνα προετοιμάζαμε τη γιορτή που θα παρουσιάζαμε στους γονείς και στους προσκεκλημένους μας. Στο Νηπιαγωγείο, ανάμεσα στις πρόβες, καταφέραμε να γνωρίσουμε την ιστορία της 25ης Μαρτίου 1821. Ήρθαμε σε επαφή,  μέσα από φωτογραφίες, κείμενα και βιντεάκια, με τις εμβληματικές φυσιογνωμίες της Ελληνικής Επανάστασης, μελετήσαμε τις εθνικές ενδυμασίες των ηρώων ανά περιοχή εστιάζοντας στις στολές του τσολιά και της Αμαλίας. Γνωρίσαμε τα μέλη της Φιλικής Εταιρείας, κάναμε ειδική μνεία στο κρυφό σχολειό και φυσικά αναφερθήκαμε στη διπλή γιορτή της ημέρας: στον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου.

    Με τα παιδιά κάναμε διάφορες κατασκευές και χειροτεχνίες , καθώς μέσα από αυτές είναι ευκολότερο να μάθουν και να συγκρατήσουν δύσκολες για αυτά ιστορικές πληροφορίες.

Φτιάξαμε τσαρούχια, σημαιάκια με φεσάκια ( Ευχαριστούμε Μαρίνα για την όμορφη ιδέα), σπαθιά, τσολιάδες και Αμαλίες και όμορφα λευκά κρινάκια!



   Λόγω του ότι στη γιορτή τα παιδιά είχαν ένα θεατρικό δρώμενο για το Κρυφό Σχολείο, όπως ήταν αναμενόμενο ασχοληθήκαμε ιδιαιτέρως με αυτό. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και έκαναν αντίστοιχες κατασκευές.


* Ομάδα 1






* Ομάδα 2





   Ευχαριστώ θερμά τις 2 συναδέλφους από τις οποίες πήρα τις ιδέες τους...kidsactivities.gr και kinderella.gr.

   Δε θα μπορούσαμε να μην ασχοληθούμε και με τη μεγάλη θρησκευτική γιορτή της ημέρας αυτής.Είπαμε την ιστορία του Ευαγγελισμού, όπου ο Αρχάγγελος Γαβριήλ μετέφερε τα χαρμόσυνα νέα στην Παναγία, ότι θα γεννήσει τον Υιό του Θεού. Κάναμε ανάλυση της λέξης Ευαγγελισμός και εξηγήσαμε τι σημαίνει το όνομα Ευαγγελία και Ευάγγελος που γιορτάζουν στις 25 του Μάρτη. Σαν σχολείο της Εκκλησίας που είμαστε ακούσαμε τον Εκκλησιαστικό Υμνο προς τιμήν της Παναγίας και ζωγραφίσαμε με την τεχνική του βιτρώ μια όμορφη εικόνα του Ευαγγελισμού, την οποία πήρα από το blog της φίλης μου της Αριάδνης . Ευχαριστούμε Αριούλα :-) !!








   Η γιορτή μας πραγματοποιήθηκε με κάθε επισημότητα την Κυριακή 27 Μαρτίου. Η αίθουσα εκδηλώσεων της Αγίας Ειρήνης γέμισε με κόσμο που ήρθε να παρακολουθήσει τη σχολική μας γιορτή . Τα παιδιά έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό και φυσικά καταχειροκροτήθηκαν. Την παράσταση όπως κάθε χρόνο "έκλεψαν" τα παιδάκια του Νηπιαγωγείου, τα οποία απέσπασαν το πιο θερμό χειροκρότημα του κοινού για την άψογη παρουσίασή τους και τα υπέροχα ελληνικά τους.


Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου με τις παραδοσιακές τους στολές


Ζήτω η Ελλάδα!

Τσολιάδες και κρητικόπουλα

Θεατρικό δρώμενο " Το κρυφό σχολείο"



Ο τοπικός τύπος της Νέας Υόρκης, ο Εθνικός Κήρυκας, έγραψε για εμάς!
   Ανανεώνουμε το ραντεβού μας στη μεγάλη παρέλαση στην 5η Λεωφόρο αυτή την Κυριακή να φωνάξουμε δυνατά και να ακουστούμε από άκρη σε άκρη στον κόσμο όλο "ΖΗΤΩ Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ!!!!!!" 
                                           :-)