Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου 2015
Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2015
Πειρατική μόδα............... Τα καπέλα των πειρατών!
Μιας και ακόμα είμαστε σε μήνα προσαρμογής περάσαμε το χρόνο μας με πολλά ελεύθερα παιχνίδια στην αυλή -όσο ο καιρός το επιτρέπει- , με εμπέδωση των πειρατικών μας κανόνων και του πειρατικού μας ημερολογίου και πολλά τραγουδάκια για τις ημέρες της εβδομάδας.
Επίσης διαθέσαμε κάποιο από το χρόνο μας και σε λίγη " πειρατική μόδα" !!! Με τη μέθοδο της απλής χαρτοδιπλωτικής φτιάξαμε πανεύκολα πειρατικά καπελάκια, τα στολίσαμε με πειρατικά θέματα, κάναμε κι ένα σχετικό πειρατικό πείραγμα στις φωτο που φτιάξαμε και ιδού.....
Ο καλός ο πειρατής απ' το καπέλο φαίνεται...
Βήμα 1.... Ένα χαρτόνι Α3 το διπλώνουμε στη μέση.
Βήμα 2... Βρίσκω τη μέση και διπλώνω 2 ίσα τρίγωνα.
Βήμα 3... Διπλώνω προς τα έξω τις 2 λωρίδες χαρτιού που έμειναν.
Και έτοιμο το καπελάκι... ( ιδέα από το pinterest)
Πρώτες φωτογραφίες.... ( για να είναι λίγο πιο σταθερά τα καπελάκια τους , ένωσα τα 2 διπλωμένα τρίγωνα με ένα συρραπτικό).
Τα παιδιά κόλλησαν πειρατικά θέματα ( και αυτές τις εικόνες τις βρήκα από το pinterest)...
Και επειδή φέτος οι πειρατές θα κυκλοφορήσουν πολύ, εμείς είμαστε έτοιμοι να το κάνουμε με πολύ πολύ στυλ και φορώντας τα πειρατικά μας καπέλα....
Πειρατής Κωνσταντίνος και πειρατής Λούκας |
Πειρατής Χρήστος |
Πειρατίνα Μαριάννα και πειρατίνα Νία |
Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2015
Χαμόγελα και ευχές στα "Χαμογελάκια"
Θα ήταν τέλη Αυγούστου όταν απέκτησα μια καινούρια διαδικτυακή φίλη.. Το όνομά της Μαρία Ποθητού ή αλλιώς το αρχι- Χαμογελάκι, μιας και η Μαρία είναι η ψυχή της ομάδας Χαμογελάκια.
Η αλήθεια είναι ότι παρακολουθούσα τη σελίδα της στο facebook ΧΑΜΟΓΕΛΑΚΙΑ fb, έβλεπα και διάφορες δράσεις που πραγματοποιούσαν τα Χαμογελακια σε συνεργασία με διάφορα σχολεία της Ελλάδας, καμάρωνα για τις όμορφες δουλειές που με μεράκι εξακολουθούν να λαμβάνουν χώρα στην πολύπαθη Ελλάδα μας, χαιρόμουν τις συναδέλφους που εξακολουθούν να θεωρούν το "επάγγελμα" της νηπιαγωγού λειτούργημα και ήλπιζα κάποτε να μπορούσαμε να κάνουμε και μεις κάτι από εδώ σε επίπεδο πια παγκόσμιας συνεργασίας και ξεκινώντας το από μόνοι μας, μιας και το υπουργείο και οι φορείς δε συμπεριλαμβάνουν συχνά στις δράσεις τους σχολεία της ομογένειας που είναι εκτός Ευρώπης.
Με τίμησε η Μαρία στέλνοντάς μου ένα μήνυμα και η πρώτη επαφή έγινε. Στις 27 Σεπτεμβρίου τα Χαμογελάκια έχουν γενέθλια. Και μιας και εμείς είμαστε λίγο μακριά για να παρεβρεθούμε στο πάρτυ τους, ετοιμάσαμε μια ζωγραφιά για να στείλουμε τις ευχές μας σε παιδάκια που βρίσκονται στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.
Ο πίνακας της τάξης μας έγινε η επιφάνεια εργασίας μας, οι μαρκαδόροι μοιράστηκαν και τα παιδιά στρώθηκαν στη δουλειά! Με τρόπο μοναδικό που μόνο τα παιδιά ξέρουν, άρχισαν να αποτυπώνουν στον πίνακα σκίτσα γεμάτα χαμόγελο, έτσι ώστε να ταιριάζουν με το όνομα της ομάδας που θα παραλάμβανε τη ζωγραφιά . Άρχισαν να αποτυπώνουν εικόνες από τη δική τους καθημερινότητα οι οποίες φωτίζουν τα πρόσωπά τους με χαμόγελο... Μια βόλτα στην παιδική χαρά, παιχνίδι στο πάρκο, κούνια στην αιώρα, να είμαστε σπίτι με τη μαμά, να παίζουμε με τα αδέρφια μας, να μας διαβάζει ο μπαμπάς παραμύθι, να τρώμε παγωτό με τον παππού, να κυνηγάμε πεταλούδες, να μυρίζουμε λουλούδια....
Με πολύ αγάπη στέλνουμε από το Νηπιαγωγείο της Αγίας Ειρήνης Χρυσοβαλάντου από την Αστόρια της Νέας Υόρκης πολλές ευχές για παιδικά και άλλα χαμογελάκια!!!!
Ελληνικό Νηπιαγωγείο Α. Ειρήνης Σεπτέμβριος 2015 |
Δείτε και μερικές φωτογραφίες από το πόσο όμορφα εργαστήκαμε!!!
* Τα ΧΑΜΟΓΕΛΑΚΙΑ έχουν ένα αξιόλογο ιστολόγιο που μπορείτε και αξίζει να επισκεφτείτε εδώ: Χαμογελάκια
:-)
Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου 2015
Όταν μπω στο πειρατικό, τους κανόνες ακολουθώ!!
Από χθες συζητούσαμε με τα παιδιά τους λόγους που ερχόμαστε στο ελληνικό σχολείο και πως μπορούμε το λίγο χρόνο που περνάμε μαζί καθημερινά να τον αξιοποιούμε όσο γίνεται περισσότερο και καλύτερα. Πάντα έχουμε τόσα πράγματα να κάνουμε , αλλά συχνά ο χρόνος δεν επαρκεί. Ιδίως όταν αναλωνόμαστε να λέμε και να ξαναλέμε κάτι , το οποίο κάποιοι δεν ακούνε ή δεν καταλαβαίνουν επειδή κάποιοι άλλοι στην ομάδα μιλάνε.
Συζητήσαμε ανάμεσα σε πολλά αγγλικά και λίγα ελληνικά τρόπους συμπεριφοράς που έχουμε στο σχολείο , στο σπίτι, στο δρόμο. Αναρωτηθήκαμε: Μπορούμε να κάνουμε ό,τι θέλουμε στο σχολείο; Μπορούμε να τρώμε όταν κάνουμε μάθημα; Μπορούμε να μιλάμε όλοι μαζί ταυτόχρονα; Στο σπίτι μπορούμε να πάμε για ύπνο όποια ώρα θέλουμε; Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα πράγματα του μπαμπά ή της μαμάς; Στο δρόμο μπορούμε να περνάμε τα φανάρια με κόκκινο; Και κάπως έτσι η ομάδα μπήκε σε μεγάλη περισυλλογή! Χρειαζόμαστε κανόνες....Όρια συμπεριφοράς που να ταιριάζουν σε μικρούς πειρατές έτοιμους για δράση!!
Παρόμοιες προσεγγίσεις με κανόνες σε χεράκι έκαναν πέρσι οι φίλες μου Άννη Λιβαθινού και η Αριάδνη Ευαγγελοπούλου ( πατώντας πάνω στα ονόματά τους μπορείτε να δείτε τις πολύ πολύ όμορφες δουλειές τους!)
Συζητήσαμε ανάμεσα σε πολλά αγγλικά και λίγα ελληνικά τρόπους συμπεριφοράς που έχουμε στο σχολείο , στο σπίτι, στο δρόμο. Αναρωτηθήκαμε: Μπορούμε να κάνουμε ό,τι θέλουμε στο σχολείο; Μπορούμε να τρώμε όταν κάνουμε μάθημα; Μπορούμε να μιλάμε όλοι μαζί ταυτόχρονα; Στο σπίτι μπορούμε να πάμε για ύπνο όποια ώρα θέλουμε; Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα πράγματα του μπαμπά ή της μαμάς; Στο δρόμο μπορούμε να περνάμε τα φανάρια με κόκκινο; Και κάπως έτσι η ομάδα μπήκε σε μεγάλη περισυλλογή! Χρειαζόμαστε κανόνες....Όρια συμπεριφοράς που να ταιριάζουν σε μικρούς πειρατές έτοιμους για δράση!!
Τα παιδιά έλεγαν όσα σκέφτονταν ότι μπορούμε ή δε μπορούμε να κάνουμε μέσα στην τάξη κι εγώ κατέγραφα συγκεντρώνοντας τις ίδιες απαντήσεις σε μια πιο ολοκληρωμένη πρόταση. Στόχος μου είναι να έχουμε λίγους κανόνες για να είναι πιο εύκολο να τους θυμόμαστε αλλά και να τους ακολουθούμε. Αυτός ήταν και ο λόγος που προτάσεις όπως
" Δε χτυπάμε", " Δεν κοροιδεύουμε", " Κρατάμε την τάξη καθαρή", " Δε μαλώνουμε" και άλλα παραπλήσια, συμφωνήσαμε να συμπεριληφθούν στον κανόνα " Όλοι μαζί είμαστε μία ομάδα!". Σε αυτή την πρόταση με καμάρι είδα τα παιδιά να βάζουν τα όρια του τι σημαίνει ομάδα: ¨Είμαστε μια παρέα που προσπαθούμε να μάθουμε ελληνικά. Αν χρειάζεσαι βοήθεια και μπορώ θα σε βοηθήσω, αλλιώς δε θα σε βοηθήσω εγώ Θα σε βοηθήσει η κυρία Γιώτα, αν ξέρει και αυτή!!!! " ( Τα παιδιά είναι σοφά και εμείς οι μεγάλοι έχουμε να μάθουμε πααααααάρα πολλά από αυτά!! )
Στη συνέχεια άπλωσα στα θρανία τα βαρελάκια με τους κανόνες.. Τα παιδιά κοιτώντας τις εικόνες προσπαθούσαν να κατανοήσουν τι λέει ο κανόνας...
" Μέσα στο πειρατικό τους κανόνες του καπετάνιου ακολουθώ!! "
Ειδική αναφορά κάναμε στο πως πρέπει να χρησιμοποιούμε τον τόνο της φωνής μας. Είναι πολύ σημαντικό οι πειρατές να ελέγχουν τη φωνή τους, προκειμένου να μπορούν να ακούν πάντα αυτό που λέει ο "Αρχιπειρατής- καπετάνιος" και να ανταποκρίνονται σε οδηγίες !!
Κάναμε και μια πολύ γρήγορη κατασκευή για να μπορέσουμε να μάθουμε καλύτερα τους κανόνες. Έδωσα στα παιδιά πολύχρωμες παλαμίτσες ( έτοιμες κομμένες μιας και ο στόχος δεν ήταν να δω αν οι μικροί μου φίλοι ξέρουν να χρησιμοποιούν το ψαλίδι) και εικονίτσες. Τα παιδιά διάλεξαν τις 5 εκείνες εικόνες που αφορούσαν τους 5 κανόνες του ελληνικού σχολείου. Κολλήσαμε την κάθε εικονίτσα σε ένα δαχτυλάκι, ζωγραφίσαμε, γράψαμε και το όνομά μας σαν απόδειξη- υπογραφή ότι συμφωνούμε με αυτούς τους κανόνες και ιδού η δουλειά μας..
Παρόμοιες προσεγγίσεις με κανόνες σε χεράκι έκαναν πέρσι οι φίλες μου Άννη Λιβαθινού και η Αριάδνη Ευαγγελοπούλου ( πατώντας πάνω στα ονόματά τους μπορείτε να δείτε τις πολύ πολύ όμορφες δουλειές τους!)
Από τη Νέα Υόρκη καλό Σαββατοκύριακο!!
:-)
Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2015
Το Πειρατικό μας Ημερολόγιο για τη σχολική χρονιά 2015-16
Δειλά δειλά ανάμεσα σε παιχνίδια στην αυλή και παιχνίδια γνωριμίας σήμερα επιχειρήσαμε να στήσουμε το πειρατικό μας ημερολόγιο. Βγάλαμε το καράβι μας σε "καθαρά νερά" , ενώσαμε τα κομμάτια του, σηκώσαμε πανιά και είμαστε έτοιμοι να βγούμε στα ανοιχτά!!
Τα παιδιά από την προηγούμενη εβδομάδα που πρωτοάκουσαν για πειρατές άρχισαν να συζητούν για καράβια , χάρτες και μεγάλα ταξίδια σε ήσυχες ή και τρικυμιώδεις θάλασσες. Μόλις, όμως, είδαν σήμερα το καράβι ο ενθουσιασμός τους ξεπέρασε τις προσδοκίες μου και με παρέσυρε κι εμένα.
Σκόρπισα στα θρανία τα πανιά και άφησα τα παιδά να τα παρατηρήσουν, να τα συγκρίνουν, να τα μετρήσουν, να τα κατατάξουν ανά μέγεθος και τελικά να αυτοσχεδιάσουν στο πως θα μπορούσαμε να τα τοποθετήσουμε στο καράβι.
Με λίγα ελληνικά, αρκετά αγγλικά και πολύ ασυνεννοησία τα καταφέραμε!!!
Το μόνο που μας λείπει είναι το σημαιάκι ψηλά στο δεξί κατάρτι... |
Έπειτα σκόρπισα στα θρανία τις καρτέλες που ήταν γραμμένες οι μέρες, οι μήνες, οι αριθμοί, τα σύμβολα του καιρού καθώς επίσης και κάποιες άλλες εικόνες εποχών ... Δόθηκε έτσι η ευκαιρία στα παιδιά να παρατηρήσουν τις ζωγραφιές των καρτών, να δουν λεξούλες γραμμένες στα ελληνικά, να συνομιλήσουν μεταξύ τους, να αναρωτηθούν και να ρωτήσουν.
Με απόλυτα δημοκρατικές διαδικασίες συναποφασίσαμε για το που ταιριάζει να μπει η κάθε καρτέλα...
Τα αγόρια της τάξης φάνηκαν πολύ πολύ δραστήρια! |
Και κάπως καταφέραμε να δώσουμε μια πρώτη μορφή στο ημερολόγιο της φετινής χρονιάς. Στα πανιά θα τοποθετούνται οι καρτέλες του ημερολογίου ( μέρα, μήνας, αριθμός, εποχή), το μπαούλο στο αμπάρι θα μας λέει τη χρονιά και ο παπαγάλος του καπετάνιου με τα κυάλια θα αγναντεύει στη θάλασσα και θα μας ενημερώνει για τον καιρό!
Παρακάτω, και επειδή κάποιοι συνάδελφοι ήδη μου τα ζήτησαν, σας βάζω έτοιμες τις καρτέλες που χρησιμοποίησα σε περίπτωση που θέλετε να τις χρησιμοποιήσετε κι εσείς. Σε άλλες με βοήθησαν οι καταπληκτικές μου συνάδεφοι και λατρεμένες φίλες Καλλιόπη Παπουτσάκη και Αριάδνη Ευαγγελοπούλου , άλλες καρτέλες βρήκα από το Teachers pay teachers και τις διαμόρφωσα και άλλες βρήκα ψάχνοντας στο " άγιο" Google. Ελπίζω να σας αρέσουν και να σας φανούν χρήσιμες!
Ημέρες |
Ημέρες |
Έτος |
Εποχές |
Καιρός |
Καιρός |
Παπαγάλος 1 |
Παπαγάλος 2 |
Μήνες |
Αριθμοί |
Και με αυτά πειρατοξεκινήσαμε.......
Καλό βράδυ από τη Νέα Υόρκη και καλημέρα στην Ελλάδα!!!
:-)