Σάββατο, 30 Μαΐου 2015

Πεταλούδες ζουζουνίζουν στα λουλούδια...

   Τις τελευταίες εβδομάδες του μήνα,  λίγο που ο Μάιος κόντευε στο τέλος του, λίγο που ο καιρός έγινε ιδιαίτερα ζεστός, στην τάξη μας μας έπιασε έντονη καλλιτεχνική διάθεση..
Αν και κάναμε την αρχή συζητώντας όλα τα συνηθισμένα θεωρητικά που λέγονται σε όλα τα σχολεία για την ανάπτυξη των λουλουδιών και τον κύκλο ζωής της πεταλούδας καταλήξαμε να φτιάχνουμε πανέμορφες και ξεχωριστές παιδικές δημιουργίες από παιδικά χεράκια....


   Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή...

   Τα λουλούδια για να μεγαλώσουν χρειάζονται φαγητό, νερό, ήλιο και φροντίδα.... Δεν απέχει δηλαδή και πολύ από αυτά που χρειάζονται τα παιδάκια για να μεγαλώσουν....





   Έπειτα κάναμε ένα παιχνίδι με τα παιδιά, το οποίο, καθώς έχουμε βγάλει την ύλη μας πια από το βιβλίο, πολύ μας αρέσει και το κάνουμε με διάφορες κατηγορίες και ποικίλα θέματα  στην τάξη.....Λέει η δασκάλα από μέσα της την άλφαβήτα και σε όποιο γραμματάκι σταματάει βρίσκουμε ονόματα από λουλουδάκια, δεντράκια ή φυτά... Όσα πιο πολλά μπορούμε!! 

   Έτσι από το Α είπαμε την ανεμώνα, Β όπως βασιλικός, βυσσινιά, βερικοκιά, βιολέτα... Γ όπως γαρίφαλλο, Η όπως ηλιοτρόπιο, Κ όπως κυκλάμινο, κερασιά, καστανιά, Μ όπως μαργαρίτα και μανταρινιά και μηλιά, Ν όπως νούφαρο, Π όπως πασχαλιά και πορτοκαλιά και πεπονιά (!) και παπαρούνα, Ρ όπως το ρόδι και η ροδιά, Τ όπως λέμε τριαντάφυλλο και τουλίπα, Φ σαν τον φοίνικα και τη φραουλιά και Χ σαν το χρυσάνθεμο! Ποιο γράμμα κέρδισε;; Ποιο γράμμα έχει τις περισσότερες λεξούλες;

    Η δουλειά μας ολοκληρώθηκε κατασκευάζοντας όμορφους πίνακες με πολύχρωμα μπουκέτα λουλουδιών - μοναδική ευκαιρία και για σύντομη επανάληψη των χρωμάτων! 

Λουλουδάκια διάφορα: αναγνωρίζουμε τα χρώματα, τα ομαδοποιούμε βάσει χαρακτηριστικών( χρώματος, σχήματος, μεγέθους)

Διαλέγουμε τα λουλουδάκια που μας αρέσουν για να τα κόψουμε
Το μπουκέτο του Χρήστου

Το μπουκέτο της Νεφέλης

Το μπουκέτος της μικρής Μελίνας 

Το μπουκέτο της Ελεάννας

Το μπουκέτο της Παρασκευής

Το μπουκέτο της Μελίνας Κ.

Τα λουλουδάκια της Μαριάννας
Τα λουλουδάκια της Κατερίνας

   Και ύστερα ήρθαν οι πεταλούδες!!! 
   Ρώτησα τα παιδιά αν ξέρουν πως γεννιέται μια πεταλούδα, ποιος είναι ο κύκλος της ζωής της. Άλλα παιδάκια ήξεραν και άλλα τα είχαν λίγο πιο μπερδεμένα στο μυαλό τους. Τους έδωσα εποπτικό υλικό για να αναγνωρίσουν το κάθε στάδιο και να προσπαθήσουμε να βάλουμε στη σειρά τη ζωή της πεταλούδας.


 
  Γράψαμε και στον πίνακα τα 4 στάδια της ζωής της πεταλούδας και κάναμε αντιστοίχιση της λέξης στον πίνακα με το αντικείμενο από το υλικό.
Το παιδάκι ξεκίνησε τη ζωή της πεταλούδας από τα δεξιά, αλλά ακόμα κι έτσι....

Η αντιστοίχιση αντικειμένων-λέξεων του πίνακα υπήρξε επιτυχής

   Έπειτα ζωγραφίσαμε ένα όμορφο φύλλο εργασίας που βρήκα στο Day Care από την αγαπημένη Αλεξάνδρα για εμπέδωση...

   Και μετά πήραν φωτιά τα ψαλίδια και οι μαρκαδόροι στην κυριολεξία....




   Και η φαντασία των παιδιών έπιασε κορυφή βάζοντας τις τελευταίες πινελιές και στολίζοντας με χρυσόσκονη και glitter....





   Το τελικό αποτέλεσμα κατά τη γνώμη μου είναι αξιοθαύμαστο...










                                                                                               :-)

4 σχόλια:

  1. Τι υπέροχες δημιουργίες!!!!!! Φανταστικές οι πεταλούδες σας!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τι ωραία που περνάνε τα παιδάκια!!!!!Μπράβο Γιώτα μου!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. λουλουδοπεταλουδοκατασταση!!!ΥΠΕΡΟΧΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή