Απουσίες πολλές έχω κάνει από το blog μου και πώς να δικαιολογηθώ?!!! Παρόλα αυτά στο απογευματινό νηπιαγωγείο της Αγίας Ειρήνης διάφορες δραστηριότητες γίνονται.
Γλώσσα
Ξεκινήσαμε με τα παιδιά να φτιάχνουμε μια αποθήκη λέξεων. Η ιδέα είναι μια παραλλαγή του μουσείου λέξεων που είδα από μια πολύ εμπνευσμένη συνάδελφο την Καλλιόπη Παπουτσάκη.
24 μπολ, 24 καρτελάκια με γράμματα. Κάθε μπολ και ένα γράμμα του ελληνικού αλφάβητου. Σε κάθε μπολ υπάρχουν αντικείμενα που ξεκινούν από το αντίστοιχο γράμμα. Στόχος είναι τα παιδιά να κινητοποιηθούν και να φέρνουν από το σπίτι τους και άλλα αντικείμενα, να αναζητούν πραγματάκια , έτσι ώστε διαρκώς να ανανεώνεται το λεξιλόγιο, να μαθαίνουν με παιγνιώδη τρόπο καινούριες λεξούλες και σιγά σιγά κάνοντας χρήση αυτών των λέξων να γράφουμε προτασούλες και αστείες ιστοριούλες και να τις χρησιμοποιύμε στις συζητήσεις μας. Με άλλα λόγια να καταφέρουμε να προάγουμε τον προφορικό μας λόγο.
Κάθε κουτί που ανοίγει μας ωθεί να ασχολούμαστε με τις λέξεις των αντικειμένων που έχει μέσα. Έπειτα γράφουμε τις λέξεις σε καρτέλες και τις τοποθετούμε στον δικό μας "Αλέξη που τρώει λέξεις" και τις χρησιμοποιούμε για γλωσσικά παιχνίδια με τα μανταλάκια όποτε ο χρόνος και η διάθεσή μας το επιτρέπουν.
Στο τέλος παίξαμε και με τον χιονάνθρωπο της τάξης μας που και για την εβδομάδα που διανύουμε θα έχει την τιμητική του. Κλείνουμε τα μάτια και προσπαθούμε να κολλήσουμε όσο πιο κοντά στη σωστή θέση τη μύτη-καρότο.
Γλώσσα
Ξεκινήσαμε με τα παιδιά να φτιάχνουμε μια αποθήκη λέξεων. Η ιδέα είναι μια παραλλαγή του μουσείου λέξεων που είδα από μια πολύ εμπνευσμένη συνάδελφο την Καλλιόπη Παπουτσάκη.
24 μπολ, 24 καρτελάκια με γράμματα. Κάθε μπολ και ένα γράμμα του ελληνικού αλφάβητου. Σε κάθε μπολ υπάρχουν αντικείμενα που ξεκινούν από το αντίστοιχο γράμμα. Στόχος είναι τα παιδιά να κινητοποιηθούν και να φέρνουν από το σπίτι τους και άλλα αντικείμενα, να αναζητούν πραγματάκια , έτσι ώστε διαρκώς να ανανεώνεται το λεξιλόγιο, να μαθαίνουν με παιγνιώδη τρόπο καινούριες λεξούλες και σιγά σιγά κάνοντας χρήση αυτών των λέξων να γράφουμε προτασούλες και αστείες ιστοριούλες και να τις χρησιμοποιύμε στις συζητήσεις μας. Με άλλα λόγια να καταφέρουμε να προάγουμε τον προφορικό μας λόγο.
Αντικείμενα έτοιμα να μπουν σε κουτιά |
Τα παιδιά παρατηρούν τα αντικείμενα και τα κατηγοριοποιούν |
Τα παιδιά βρίσκουν το αντίστοιχο γράμμα για το καπάκι του κάθε κουτιού |
Βάζουμε τα κουτιά σε αλφαβητική σειρά |
Ο Κωνσταντίνος ήταν ο πρώτος που έφερε μικρά αντικείμενα από το σπίτι του |
Μέσα σε όλα την προηγούμενη εβδομάδα νέοι μαθητές επισκέφτηκαν το σχολείο μας.... Ο Αιμίλιος και η Αιμιλία που τους αρέσει να διαβάζουν ιστορίες από τον Αίσωπο. Αυτοί οι νέοι μαθητές με τα περίεργα ονόματα μας ενθουσίασαν και κάνουμε ήδη πολύ καλή παρέα μαζί τους!! Ήταν απλά να μην γνωριστούμε!!
Το πρώτο κουτί που άνοιξε ήταν το Γγ...
Από το Γγ κουτί βγήκε ένα γάντι, μια γίδα, μια γάτα , ένα γουρούνι και μερικές κάρτες από Γγ. Ανθή Ζήση σε ευχαριστώ για ακόμα μία φορά!!
Και η ιστορία ξεκίνησε. Κάθε ένας έλεγε μια πρόταση..αστεία ή σοβαρή, μικρή ή μεγάλη, αληθινή ή τελείως παραμυθένια. Αρκεί η ιστορία να είναι με λέξεις από Γγ.
κ. Γιώτα: ( ξεκινάω την ιστορία): Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μια γίδα.
- Ζούσε σε ένα γάντι.
- Γλίστρησε κι έπεσε στη γαλάζια μπογιά που είχε για να βάψει έναν τοίχο και έγιναν και το γάντι και η γίδα γαλάζια.
-Οι φίλοι της η γάτα η Γιαννούλα και το γουρούνι ο Γιάννης πήγαν να τη βοηθήσουν να καθαρίσει.
- Χρειάζονταν όμως και τη βοήθεια της γαλοπούλας, αλλά δε μπορούσαν να τη βρουν πουθενά.
- Μα πού χάθηκε? Άνοιξε η γη και την κατάπιε;
- Μήπως έφυγε για τη Γαλλία;
- Μήπως πήγε στη Γερμανία;
-Μάλλον πήγε στο γήπεδο!!
- Ξεκίνησαν το καθάρισμα οι υπόλοιποι φίλοι!
- Η γιαγιά Γωγώ τους έψησε γλυκάκια για να φάνε .
-Στο τέλος της καθαριότητας ήπιαν και ζεστό γαλατάκι.
- Μόνο που το γάντι πια είχε γίνει γκρι!!!
Στόχος είναι τα παιδιά να φτιάξουν όσες περισσότερες προτάσεις μπορούν ακολουθώντας συγκεκριμένες οδηγίες και χρησιμοποιώντας ελληνικό λεξιλόγιο!
Μαθηματικά
Βρήκα υπέροχες καρτέλες από ένα μπλογκ που δε μπορώ να θυμηθώ από ποιο, ζάρια και μικρά μανταλάκια για να τα χρησιμοποιήαουμε για πούλια και παίζοντας κάναμε επανάληψη τους αριθμούς και μικρές ασκησούλες πρόσθεσης στα ελληνικά.
Χειμωνιάτικες δράσεις
Και καθώς είμαστε στην καρδιά του χειμώνα δε θα μπορούσαμε να μη μιλήσουμε για τα χειμωνιάτικα ρούχα μας. Να διαβάσουμε την ιστορία πως φτιάχνονται τα μάλλινα ρούχα, να τακτοποιήσουμε τις ντουλάπες μας, να βάλουμε μπουγάδες απλώνοντας τα ρούχα στη σωστή σειρά ή στη θέση όπου πρέπει και να φτιάξουμε τις βαλίτσες μας μιας και πλησιάζουν οι χειμερινές διακοπές.
Χιονάνθρωποι
Και κάπου εδώ μας ήρθε και η χιονοθύελλα Τζόνας. Είδαμε άσπρη μέρα και βρήκαμε ευκαιρία να φτιάξουμε χιονάνθρωπους αληθινούς και λιγότερο αληθινούς..
Καταπληκτικές δραστηριότητες Γιώτα!!!!!!!!!!!!!!!Μπράβο σας!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΙ ΥΠΕΡΟΧΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΩΤΑ ΜΟΥ...ΠΑΙΡΝΩ ΙΔΕΕΣ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΙ ΥΠΕΡΟΧΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΩΤΑ ΜΟΥ...ΠΑΙΡΝΩ ΙΔΕΕΣ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή