Σε μια κυψέλη ζούσανε 9 μελισσούλες
που ήτανε καλές και τακτικές νοικοκυρούλες......
Λίγο που ο καιρός κάθε άλλο παρά καλοκαίρι θυμίζει, λίγο που στην Αμερική το καλοκαίρι σαν εποχή το αποδέχονται από τις 21 Ιουνίου και μετά, εμείς συνεχίζουμε
ανοιξιάτικα και συζητάμε με τα προνηπιάκια για τις
μελισσούλες.
Ξεκινήσαμε την ενασχόλησή μας με τις μέλισσες αντιπαραθέτοντας και συγκρίνοντας τα 4 βήματα ζωής της πεταλούδας ( αβγό-κάμπια-χρυσαλίδα-πεταλούδα) με αυτά της μέλισσας. Η βασίλισσα γεννάει
αβγά σε κάθε κελί της κηρύθρας. Η
προνύμφη εκκολάπτεται με τη βοήθεια των εργατριών, οι οποίες την ταίζουν. Όταν μεγαλώσει αρκετά μεταμορφώνεται σε
νύμφη. Λίγο αργότερα η μέλισσα γίνεται
ενήλικη μέλισσα και παίρνει και αυτή τη θέση της μέσα στην κοινωνία των μελισσών.
Φτιάξαμε μια
απλή κατασκευή με τα παιδιά με τα 4 βήματα ζωής της μέλισσας, προκειμένου να το έχουν και να το χρησιμοποιούν και τα ίδια σαν εποπτικό υλικό.
|
Ζωγραφίσαμε πιατάκια |
|
Ζωγραφίσαμε τα 4 στάδια ζωής της μέλισσας |
|
..κολλήσαμε.. |
|
Ο κύκλος ζωής της μέλισσας
|
Τα μελισσάκια μας έδωσαν εξαιρετική ιδέα για να κάνουμε πολλά πολλά
μαθηματικά.
Μετρήσαμε τραγουδώντας από το 1-9 και αντίστροφα από το 9-1, βάλαμε
μελισσάκια στη σειρά από το 1-5, κάναμε
μελισσοπαρεούλες και βρήκαμε ποια παρεούλα έχει τα
περισσότερα και τα
λιγότερα μελισσάκια,
αντιστοιχίσαμε μελισσάκια με αριθμούς,
κρύψαμε αριθμούς και προσπαθήσαμε να βρούμε ποιος αριθμός λείπει και παίξαμε και ένα
επιτραπέζιο με ζάρια.
|
Μετράμε μελισσάκια από το 1 ως το 5 |
|
Τα βάζουμε στη σειρά από πάνω προς τα κάτω... |
|
Κάθετη διάταξη... |
|
Τα βάζουμε στη σειρά με οριζόντια διάταξη |
|
Τα κάνουμε ζευγάρια.. Πόσα περισσεύουν; |
|
Τα κάνουμε παρεούλες....
Έννοιες: περισσότερα-λιγότερα |
|
Κρύβουμε κάθε φορά ένα μελισσάκι και
προσπαθούμε να δούμε ποιο λείπει |
|
Αναγνωρίζουμε τους αριθμούς από το 1 ως το 5 |
|
Φτιάχνουμε αριθμογραμμή |
|
Αντιστοιχούμε κάθε αριθμό με ένα μελισσάκι |
|
Κρύβει ένα παιδάκι έναν αριθμό και τα υπόλοιπα μαντεύουν ποιο λείπει |
|
Κατηγοριοποιήσαμε τους αριθμούς ανάλογα τον αριθμό
και μετά ανάλογα το χρώμα... Πόσα 1 έχουμε; Πόσα 2;
Πόσα κίτρινα; Πόσα μπλε; |
|
Ζωγραφίζουμε το 5 σε φύλλο εργασίας |
|
Παίζουμε επιτραπέζιο που βρήκα στο διαδίκτυο |
|
Βάζουμε το κάθε μελισσάκι στη θέση του μέσα στην κυψέλη
μετρώντας τα κυκλάκια που έχει το κάθε ένα στην κοιλίτσα του |
|
Παραλλαγή: Ρίχνουμε το ζάρι και πρέπει να βρούμε το μελισσάκι που έχει τόσα κυκλάκια στην κοιλιά του όσα και οι κουκίδες που μας έδειξε το ζάρι και μετά να το βάλουμε και στη σωστή θέση στην κυψέλη
|
Έπειτα ζωγραφίσαμε σε ένα φύλλο εργασίας 5 μικρά μελισσάκια που κατευθύνονται προς την κυψέλη. Στη συνέχεια βρίσκουμε χρωματιστούς αριθμούς και αντιστοιχούμε έναν αριθμό από το 1-5 σε κάθε μελισσάκι. Το 1 στο πρώτο μελισσάκι που θα μπει στην κυψέλη, το 2 στο δεύτερο, το 3 στο τρίτο και με αυτό τον τρόπο μαθαίνουμε και το λεξιλόγιο "πρώτος-δεύτερος-τρίτος-τέταρτος-πέμπτος".
|
Ζωγραφίζουμε μελισσάκια |
|
Κολλάμε κάθε αριθμό στο αντίστοιχο μελισσάκι |
Ζωγραφίσαμε
κυψέλες και με τα δαχτυλάκια μας μετρήσαμε και φτιάξαμε
5 δακτυλο μελισσάκια. Αφού στέγνωσε η μπογιά τα φιλοτεχνήσαμε και τα κάναμε όμορφα. Τους βάλαμε μαύρες ρίγες, κεντριά, ματάκια και κεραίες. Κολλήσαμε και φτερά και ιδού...
|
Ζωγραφίζουμε... |
|
Κάνουμε δαχτυλομελισσάκια |
|
Ζωγραφίζουμε ουρανό και περιμένουμε να στεγνώσουν τα δαχτυλο αποτυπώματά μας |
|
Τελειοποιούμε τα μελισσάκια μας |
|
Βάζουμε φτερά... |
|
Έτοιμες οι κυψέλες μας
|
Δε θα μπορούσαμε να μη φτιάξουμε και μεγάλα
μελισσάκια για να στολίσουμε την κυψέλη που είχε η κυρία Αλεξάνδρα από πέρσι στην τάξη και ήταν έρημη και άδεια. Βάψαμε ρολάκια, κολλήσαμε ρίγες, κεφαλάκια και κεραίες, οι δασκάλες μας έβαλαν φτερά και η κυψέλη μας γέμισε όμορφα μελισσάκια, έτοιμα να φτιάξουν μελάκι.
|
Βάφουμε ρολά |
|
Κολλάμε μαύρες λωρίσες χαρτί |
|
Ζωγραφίζουμε στα κεφαλάκια τα χαρακτηριστικά του προσώπου |
|
Βάζουμε φτερά
|
|
Έοινη η κυψέλη μας |
Με την ελπίδα να έρθει επιτέλους το καλοκαίρι με τον ήλιο του και τη ζέστη του και σε εμάς....
Καλημέρα Ελλάδα.....Καληνύχτα Νέα Υόρκη!!!!!!!!
:-)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου