Τρίτη 2 Ιανουαρίου 2018

Χριστουγεννιάτικες δραστηριότητες 2017 ( συγκεντρωτική ανάρτηση)

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ..

Κάθε πρώτη του Δεκέμβρη μετράμε αντίστροφα για την ομορφότερη γιορτή του χρόνου. Κάθε πρώτη του Δεκέμβρη αφήνουμε λίγη από τη χρυσόσκονη να μας πλημμυρίσει. Μικροί και μεγάλοι γινόμαστε πάλι παιδιά με ένα κοινό σύνθημα που λέει.... " Πίστεψε και εσύ στη μαγεία των Χριστουγέννων"!!




* Ημερολόγιο Αντίστροφης μέτρησης 

   Και ενώ η τάξη μας είχε ήδη στολιστεί με το ομαδικό ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης..




.. φτιάξαμε με τα παιδιά και ένα ατομικό ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης αντίστοιχου ύφους για να το πάρουμε μαζί μας στο σπίτι. Από το βιβλίο της αγαπημένης φίλης και συναδέλφου Αριάδνης Ευαγγελοπούλου " Τα πρώμα μου βήματα στη γνώση", φωτοτύπησα και έδωσα στα παιδιά μια σελίδα με ένα ημερολόγιο αντίστοφης μέτρησης. Ζωγραφίσαμε, στολίσαμε, βάλαμε βαμβάκι για χιόνι, κολλήσαμε σε χαρτονάκια και έδωσα στα παιδιά αυτοκόλλητα. Κάθε ημέρα πρέπει να κολλάνε ένα αυτοκόλλητο σε ένα κουτάκι με τον αριθμό που έχει το ημερολόγιό μας και έτσι θα μετράμε τις ημέρες μέχρι τα Χριστούγεννα. Αντίστοιχο σημείωμα έφτασε σε μορφή γράμματος και στους γονείς των παιδιών στο σπίτι για να μπορέσουν οι γονείς να συνεργαστούν και να βοηθήσουν τα παιδιά στο σπίτι προκειμένου να ολοκληρωθεί η δραστηριότητα με επιτυχία.












* Η ιστορία της Γέννησης

   Αφού διαβάσαμε την ιστορία της Γέννησης του Ιησού από απλές κινητές καρτέλες προσπαθήσαμε να ξαναπούμε την ιστορία απαντώντας σε απλές ερωτήσεις: Πότε; Πού; Ποιοι; 
-Πότε γεννήθηκε ο Χριστούλης; Μια κρύα νύχτα του Δεκέμβρη.
-Πού γεννήθηκε; Σε ένα στάβλο που κοιμούνταν τα ζώα.
-Ποιοι ήταν μαζί του; Η μαμά του η Παναγία, ο Ιωσήφ, οι βοσκοί, οι 3 μάγοι και πολλοί άγγελοι.

   Έπειτα φτιάξαμε και εμείς μια φάτνη ομαδική με χαρτοκιβώτιο  για την τάξη μας. Βάψαμε την κούτα, κολλλήσαμε γλωσσοπίεστρα για να φτιάξουμε τη φάτνη, κόψαμε αστεράκια, αναζητήσαμε στα παιχνίδια της τάξης μας τα ζωάκια που αναφέρονται στην ιστορία της Γέννησης και τα τοποθετήσαμε και αυτά. Προσθέσαμε αστεράκια μικρά και χιόνι και ιδού η φάτνη της τάξης μας...



   Στη συνέχεια τα παιδιά έπιασαν δουλειά για να ετοιμάσουν ατομικές φάτνες μέσα σε ελατάκια ( ιδέα από το pinterest).

   Ζωγραφίσαμε τα πρόσωπα που αναφέραμε στην ιστορία..



 Κολλήσαμε...


 Στολίσαμε το έλατο..

 Κολλήσαμε αστεράκια και προσθέσαμε την απαραίτητη χρυσόσκονη.





 Έτοιμες οι ατομικές μας φάτνες!!







 * Χριστουγεννιάτικες μπάλλες

   Φέτος στην τάξη μας στήσαμε ένα εναλλακτικό δέντρο φτιαγμένο από χαρτί του μέτρου. Με αφορμή αυτό βρήκα μπάλλες φτιαγμένες από ανακυκλωμένο χαρτί και τις έδωσα στα παιδιά για να τις στολίσουν. Χρυσόσκονη, πούλιες και γκλίτερ βγήκαν από τα ντουλάπια και ετοιμάστηκαν όμορφες χειροποίητες μπαλίτσες που στόλισαν το δεντράκι μας και έδωσαν γιορτινή νότα στην τάξη των ελληνικών.




Το δέντρο στήθηκε με τη βοήθεια του μικρού Νίκου και περιμένει τις μπάλες για να στολιστεί












* Αγιοβασιλάκια και ταρανδάκια

   Τα αγαπημένα μου στολίδια είναι πάντα αυτά που ετοιμάζονται από παιδικά χεράκια και θυμίζουν αργότερα για χρόνια πολλά πόσα υπέροχα πράγματα μπορούσαν από πάντα να φτιάχνουν αυτά τα χεράκια. 

   Αποτυπώματα παλαμών που βουτήχτηκαν στο χρώμα ή άλλες παλαμίτσες που σχεδιάστηκαν και ζωγραφίστηκαν κατάλληλα και μεταμορφώθηκαν σε αγιοβασιλάκια και ταρανδάκια.










                                                








                                           



* Χριστουγεννιάτικα έλατα

   Σε μια προσπάθεια να κάνουμε επανάληψη τα χρώματα, τα σχήματα και τους αριθμούς 
( αρίθμηση, αντιστοίχηση, ταξινόμηση, έννοιες περισσότερα-λιγότερα) φτιάξαμε όμορφα ελατάκια που τα παιδιά στόλισαν με πολύχρωμα πον πον και χρυσόκολλες. 












* Κάρτες

   Σε κάθε γιορτή ( Χριστούγεννα, γιορτή, γενέθλια) τα παιδιά γνωρίζουν πως συνηθίζουμε μαζί με τα δωράκια να στέλνουμε και μια ευχετήρια κάρτα. Έτσι και σε αυτή την περίπτωση αφού είπαμε τι γράφουμε σε κάθε περίσταση ( ανάπτυξη προφορικού λόγου) αρχίσαμε να φιλοτεχνούμε τις κάρτες και να συζητάμε τι θα μπορούσαμε να γράψουμε μέσα. Οι απόψεις πολλές: Καλά Χριστούγεννα, Καλή Πρωτοχρονιά, Καλή χρονιά, Χρόνια Πολλά.... Στο τέλος με ψηφοφορία αποφασίσαμε να γράψουμε Καλά Χριστούγεννα

   Επειδή τα παιδιά είναι πολύ μικρά, κάποια έγραψαν την κάρτα τους με αντιγραφή από τον πίνακα, άλλα δίνοντάς τους οδηγίες για το πως πρέπει να σχηματίσουν το κάθε γραμματάκι του ονόματός τους και κάποια ενώνοντας τελίτσες μέχρι να σχηματιστούν τα γραμματάκια με την ευχή. 

Μιλήσαμε και για συμμετρία

























 * Χριστουγεννιάτικες χιονόμπαλλες

   Στα πλαίσια του αμερικανικού προγράμματος τα παιδιά ασχολούνταν με τον κύκλο και τις μπάλλες. Έτσι, άρπαξα την ευκαιρία σκεφτόμενη ότι θα ήταν ενισχυτικό για τις δασκάλες τους, αλλά και μάθημα εμπέδωσης για τα παιδιά να μιλήσουμε πάλι για τον κύκλο. Χρησιμοποιώντας λοιπόν τις χριστουγεννιάτικες φωτογραφίες που τραβήξαμε, φτιάξαμε χιονόμπαλλες. Πρόκειται για μια εύκολη και πολύ γνωστή κατασκευή που κυκλοφορεί στο pinterest.


Κολλήσαμε τις φωτογραφίες μας πάνω στον κύκλο

Κολλήσαμε τη βάση

Βάλαμε χιόνι με το δαχτυλάκι μας 

Στολίσαμε με χρυσόσκονες
Έτοιμες οι χιονόμπαλλές μας!!



   Με πολύ κέφι ολοκληρώσαμε τις χριστουγεννιάτικες δραστηριότητές μας και για φέτος, παίξαμε χριστουγεννιάτικα παιχνίδια, είπαμε τα κάλαντα στον Διευθυντή του Σχολείου, κεραστήκαμε σοκολάτες, τραγουδήσαμε και απολαύσαμε τη γιορτούλα μας και είμαστε έτοιμοι να ξεκουραστούμε και να ανταμώσουμε και πάλι ορεξάτοι με τον καινούργιο χρόνο!! 

Από τη Νέα Υόρκη.....

                      ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!!!!!!!!!!!!!!

                                                        :-)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου