Σάββατο, 21 Φεβρουαρίου 2015

Ημέρα - Νύχτα ... Καλημέρα - Καληνύχτα

    Να μαστε πάλι.....!!!

   Μετά από μια εβδομάδα ξεκούρασης και τεμπελιάς- μιας και οι πολικές θερμοκρασίες δεν άφησαν και πολλά περιθώρια για δραστηριότητες πέραν των πλέων απαραίτητων-  αποφάσισα να σας δείξω με τι ασχοληθήκαμε πριν κλείσουμε για τις χειμερινές μας διακοπές.. Το θέμα.... Ημέρα-Νύχτα....Καλημέρα- Καληνύχτα....


   Ξεκινήσαμε με τα παιδιά από τα πολύ πολύ απαραίτητα και βασικά.... Τα χαρακτηριστικά της ημέρας και της νύχτας...Παρατηρώντας φωτογραφίες διαπιστώσαμε ότι την ημέρα έχουμε ήλιο και σύννεφα....Βλέπουμε το χρώμα του ουρανού....Τη νύχτα αντίθετα έχουμε φεγγάρι και αστέρια.... Το φεγγάρι είναι σα μπάλλα στρογγυλό, αλλά μπορεί να ναι και μικρότερο... Να είναι μισό ή να χει το σχήμα πεπονιού ή μπανάνας... Συζητήσαμε επίσης αν ήμασταν ζωγράφοι τι χρώματα θα χρησιμοποιούσαμε για να απεικονίσουμε την ημέρα και ποια χρώματα θα ήταν ταιριαστά για τη νύχτα...




   Στη συνέχεια είπαμε δραστηριότητες που κάνουμε το πρωί και άλλες που κάνουμε το βράδυ.....

Το πρωί :

  • Ξυπνάμε.
  • Ετοιμαζόμαστε για το σχολείο.
  • Ντυνομαστε.
  • Πλένουμε τα δόντια μας.
  • Πίνουμε γάλα.
  • Παίζουμε.
  • Διαβάζουμε.
  • Πηγαίνουμε βόλτα.

Το βράδυ: 

  • Ετοιμάζουμε την τσάντα μας για το σχολείο.
  • Τρώμε βραδινό.
  • Βλέπουμε τηλεόραση.
  • Κοιμόμαστε.
  • Πίνουμε γάλα.
  • Πλένουμε δόντια.
  • Φοράμε πιτζάμες.
   
   Εντοπίσαμε και κάποιες δραστηριότητες που τις κάνουμε και το πρωί και το βράδυ....Εξηγήσαμε το γιατί και προσπαθήσαμε να βρούμε και άλλες τέτοιες... ( χτενιζόμαστε, δίνουμε φιλάκι στη μαμά.... )




   Μοίρασα στα παιδιά καρτελάκια με διάφορες δραστηριότητες και εργασίες που γίνονται σε διάφορες φάσεις της ημέρας. Σε έναν πίνακα έβαλα ένα χαρτόνι χωρισμένο στη μέση...το μισό έδειχνε ημέρα και το άλλο μισό νύχτα. Πρώτα έπρεπε τα παιδιά να παρατηρήσουν τις εικόνες, έπειτα να τις περιγράψουν, λέγοντας τι βλέπουν σε αυτές και στο τέλος να τις τοποθετήσουν στη μεριά του χαρτονιού που ταίριαζαν προκειμένου να γίνει διάκριση εκείνων που μπορούμε να κάνουμε την ημέρα και εκείνων που κάνουμε το απόγευμα και το βράδυ.
Οι εικόνες..

Παρατηρούμε τις εικόνες

Προσπαθούμε να τις περιγράψουμε

Τι κάνω την ημέρα και τι τη νύχτα...










   Για να εμπεδώσουμε καλύτερα τις γνώσεις μας και κυρίως το λεξιλόγιο με το οποίο ασχοληθήκαμε, κόψαμε και κολλήσαμε δραστηριότητες της καθημερινότητάς μας που τις κάνουμε τη μέρα και τη νύχτα αντίστοιχα. Για ακόμα μία φορά το υλικό ήταν από την Τάνια Μάνεση, την οποία δε θα βαρεθώ ποτέ να ευχαριστώ για όσα απλόχερα μας προσφέρει.





   
   Και μετά ήρθε η σειρά των γλωσσικών δραστηριοτήτων  που τόσο  μας αρέσουν....

 

   Σχηματίσαμε με τα μανταλάκια τις καινούριες λέξεις που μάθαμε...Ημέρα ..Νύχτα... ήλιος...φεγγάρι....





   
   Βάλαμε στη σειρά τις ώρες της ημέρας...πρωί..μεσημέρι..απόγευμα..βράδυ..νύχτα... 




   Είπαμε τι λέμε όταν συναντάμε κάποιον στη διάρκεια της ημέρας...
Συνδέσαμε και αντιστοιχίσαμε τις ώρες της ημέρας με τις εκφράσεις ( Ημέρα- καλημέρα, μεσημέρι- καλό μεσημέρι, βράδυ- καλησπέρα, νύχτα- καληνύχτα...)





   Και μιας και στην Ελλάδα μικροί μεγάλοι βρίσκονται στο ρυθμό των Αποκριών, την Τσικνοπέμπτη μπήκαμε και μεις στο πνεύμα...ολοκληρώσαμε το θέμα φτιάχνοντας απλές μάσκες ήλιου με κίτρινα πιατάκια και κιτρινο-πορτοκαλί χαρτόνια....




Δεν είμαστε πολύ ωραίοι;;;; 

3 σχόλια: