Κυριακή, 1 Μαρτίου 2015

Χειμωνιάτικες δραστηριότητες στο Νηπιαγωγείο..

   1η μέρα της Άνοιξης και στη Νέα Υόρκη το χιόνι πέφτει για ακόμα μία μέρα πυκνό..
( αυτός ο χειμώνας φέτος δε θα τελειώσει ποτέ!!! ) Σκέφτηκα να κάνω μια ανάρτηση - παρουσίαση συνολική  που χρωστάω μέρες τώρα - μήνα μην πω!! - με όλα εκείνα τα χειμωνιάτικα που ασχοληθήκαμε τον τελευταίο (πολύ) καιρό. Μετά, το κεφάλαιο Χειμώνας θα κλείσει για φέτος θέλει δε θέλει ο καιρός....!!

  • Εποχές.....Ρούχα.. ( 27 Ιανουαρίου - 30 Ιανουαρίου 2015)

  Ασχολούμενοι τον Ιανουάριο με το χρόνο και τις εποχές και τους μήνες αρχίσαμε με τα παιδιά να συζητάμε , όπως είθισται, για το τι ρούχα φοράμε στη διάρκεια του χειμώνα και πως προστατευόμαστε από τη βαρυχειμωνιά.. Ευτυχώς το πακέτο από το Πανεπιστήμιο Ρεθύμνου είχε πλούσιο υλικό για το θέμα....βγάλαμε λοιπόν όλα τα ρούχα και αρχίσαμε να τα παρατηρούμε....ποια είναι χειμωνιάτικα, ποια είναι πιο ανοιξιάτικα, ποια ρούχα είναι καλοκαιρινά.... Ποια από τα ρούχα αναγνωρίζουμε ότι έχουμε κι εμείς στη ντουλάπα μας,. Στη συνέχεια κοιτάξαμε τον διπλανό μας και βρήκαμε τα ρούχα που φοράει σε μικρογραφία από τα ρούχα που είχαμε μπροστά μας. Έπειτα τα ξεχωρίσαμε ανά κατηγορίες...πανωφόρια και παλτό, παντελόνια, πουλόβερ, χειμωνιάτικα αξεσουάρ.... Στη συνέχεια κάναμε ακόμα μία διάκριση...ανά χρώμα.... ανά φύλο...ποια ρούχα είναι για κορίτσια και ποια για αγόρια....



Πανωφόρια..

Παντελόνια..


Ανοιξιάτικα..

Μακρυμάνικες μπλούζες..

Καλοκαιρινά αξεσουάρ..

Χειμωνιάτικα αξεσουάρ και παπούτσια..

   Έπειτα χωριστήκαμε σε ομάδες...Κάθε ομάδα είχε ένα παιδάκι που θα έμενε σε ένα σπιτάκι, το οποίο σπιτάκι αντικατόπτριζε μία εποχή. Τα παιδιά έπρεπε να ξεχωρίσουν ποια ρούχα έπρεπε να πάρει μαζί του το παιδάκι που να ταιριάζουν στο σπιτάκι - στην εποχή όπου θα έμενε, έτσι ώστε το παιδάκι ούτε να κρυώσει ούτε να ζεσταθεί..




    Στη συνέχεια οργανώσαμε τις ντουλάπες μας τις χειμωνιάτικες τοποθετώντας τα ρούχα και τα χειμωνιάτικα αξεσουάρ στα αυτοσχέδια ραφάκια και βάζοντας όμορφες ταμπελίτσες....


..εσωτερικό ντουλάπας..εμπέδωση λεξιλογίου..

Στολίσαμε και τις ντουλάπες μας απέξω..



   Παίξαμε με παζλ που φτιάξαμε μόνοι μας με τις καρτέλες των εποχών που είχαμε...







   Παίξαμε λίγο ακόμα ντύνοντας τις φιγούρες παιδάκια μας με διάφορα ρούχα, άλλοτε χειμωνιάτικα, άλλοτε καλοκαιρινά...




   Τελευταία δραστηριότητα: Έδωσα στα παιδιά όμορφες clipartistikes χάρτινες βαλιτσούλες και με κλήρο διάλεξαν έναν προορισμό - σε χαρτάκια ήταν γραμμένα ονόματα τοποθεσιών και μια εποχή. Τα παιδιά έπρεπε να επιλέξουν ρούχα ανάλογα με το που θα πήγαιναν και πότε. Αυτή η δραστηριότητα άρεσε πάρα πολύ σε όλους μας ....






  • Το γάντι.. (2 Φεβρουαρίου- 6 Φεβρουαρίου 2015)

Πρόκειται για ένα πολύ γνωστό ουκρανικό παραμύθι που το χειμώνα δουλεύεται σε πολλά σχολεία και προσφέρει πολλές δυνατότητες για ποικίλες δραστηριότητες. 
Ιστορία: Ένας γεράκος βγαίνει βόλτα με το σκύλο του. Στο χιονισμένο όμως δάσος που περπατάει του πέφτει το γάντι του , το οποίο βρίσκουν διάφορα ζωάκια το ένα μετά το άλλο και μέσα σε αυτό αναζητούν θαλπωρή  και καταφύγιο μια κρύα μέρα του χειμώνα.. Ο ποντικός, ο λαγός, ο βάτραχος, η αλεπού, το αγριογούρουνο, ο λύκος, ο σκατζόχοιρος και η αρκούδα δίνουν στα παιδιά ένα μάθημα ζωής ότι όλοι οι καλοί χωράνε και ότι στα δύσκολα όταν είμαστε ενωμένοι βγαίνουμε πάντα κερδισμένοι.  

* Το υπέροχο γάντι που έραψε η μανούλα μου!!! <3



   Διαβάσαμε και μεις το παραμύθι - ταυτόχρονη ανάγνωση στα ελληνικά και επεξήγηση στα αγγλικά. Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης έβγαινε μέσα από το γάντι και ένα ζωάκι....





   Όταν τελείωσε η ανάγνωση του παραμυθιού και βγήκαν όλα τα ζωάκια τα παιδιά προσπάθησαν να ξαναπούν την ιστορία βάζοντας και τα ζωάκια πάλι στη σειρά..




   Κάναμε αντιστοίχιση ζώου με αριθμό και με αυτή την αφορμή μάθαμε και τα τακτικά αριθμητικά πρώτος, δεύτερος, τρίτος....δέκατος....




   Έπειτα ξαναείπαμε την ιστορία χρησιμοποιώντας άλλα ζωάκια που είχε μέσα το μαγικό κόκκινο κουτί, με μορφή αφήγησης, αλλά και με μορφή διαλόγου. Αυτό άρεσε ιδιαίτερα στα παιδιά, τα οποία άλλαζαν και τον τόνο της φωνής τους δίνοντας φωνή στο κάθε ζωάκι που επέλεγαν προκαλώντας άλλοτε το θαυμασμό και άλλοτε τα γέλια της ομάδας..







   Για εμπέδωση της ιστορίας ζωγραφίσαμε και μεις τα ζωάκια της ιστορίας, κόψαμε γάντια, κολλήσαμε και ιδού.....( ιδέα από το άγιο Pinterest)








   Φυσικά δε θα μπορούσαν να λείπουν και γλωσσικές δραστηριότητες...όπως σύνθεση των ονομάτων των ζώων με τα αγαπημένα μας κυβάκια, μανταλάκια, καπάκια .... εύρεση άλλων λέξεων που να αρχίζουν από το ίδιο γράμμα του 
Λ....ύκου ( λαγός....λουλούδι....Λένα....) Α....ρκούδα ( άλογο, Άννα, Αλέξης, άσπρο, αυτοκίνητο....) Β....άτραχος ( Βασίλης, βούτυρο, βαλίτσα...) κλπ.... 





Και επειδή η άνοιξη εδώ μάλλον αργεί θα δανειστώ αυτό....



Καλή εβδομάδα!!!!!!!!!!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου