Παρασκευή, 14 Νοεμβρίου 2014

Όταν τα παιδιά αφήνουν τη σφραγίδα τους...

   Ένα από τα πράγματα που ισχύουν στα σχολεία της ομογένειας είναι ότι , προκειμένου να συγκεντρώσεις τις ώρες που εβδομαδιαία οφείλεις να καλύπτεις σαν ώρες διδακτικού ωραρίου, θα μπεις και σε τμήματα άλλα από αυτά που κανονικά και θεωρητικά θα έπρεπε να μπαίνεις. Για παράδειγμα, αν είσαι φιλόλογος ενδέχεται να χρειαστείς να μαζέψεις ώρες μπαίνοντας και σε τμήματα τετάρτης ή και πέμπτης δημοτικού και να κάνεις για παράδειγμα γεωγραφία ή ιστορία. Εγώ που είμαι νηπιαγωγός φέτος έχω τη χαρά - γιατί αφού ξεπέρασα το πρώτο σοκ του " Τι κάνω εγώ με αυτά εδώ;"- να μπαίνω και στα μικρά προνήπια ( 3,5 και 4 ετών) αλλά και στο μεταβρεφικό τμήμα (2,5 και 3 ετών). Σημασία έχει οι αποσπαμένοι δάσκαλοι να διδάσκουν ελληνικά....σε όποιο τμήμα!
 
   Σήμερα λοιπόν το πρόγραμμα έλεγε να αναπληρώσω στα μικρά προνήπια ( 3,5 και 4 ετών) το μάθημα της Τετάρτης που χάθηκε λόγω απουσίας μου. Πάντα επιλέγω να κάνω μόνο μία δραστηριότητα στο 35-40λεπτο που έχω με αυτά τα παιδάκια γιατί είναι μικρούλικα , κουράζονται εύκολα και πάντα μπαίνω εμβόλιμα στο πρόγραμμά τους. Επίσης να αναφέρω ότι τα μισά παιδάκια της ομάδας μόνο  είναι ελληνάκια. Συνεπώς, επιλέγω η δραστηριότητά μου να είναι εύκολη, διασκεδαστική, χρωματιστή, να προάγει το λόγο και τη γραφή που είναι το εδώ ζητούμενο και να τελειώνει γρήγορα για να παίξουμε μετάαααα!!!!!!!!!
 
   Πηγαίνοντας σχολείο είχα στο μυαλό μου να διαβάσουμε ένα κλασικό παραμύθι για την οικογένεια ( ενόψει Thanksgiving), να το συζητήσουμε και να το παίξουμε μετά. Όταν όμως πήγα οι συνάδελφοι με συνδιδασκαλία ασχολούνταν με χρώματα και ετοιμαζαν αυτό....

Ομαδική εργασία



   Αλλαγή σχεδίου λοιπόν....Θα κάνουμε επανάληψη τα χρώματα και τα σχήματα στα ελληνικά, με τα οποία ασχολούμασταν όοοολο τον προηγούμενο καιρό και θα προσπαθήσουμε να μάθουμε να γράφουμε το όνομά μας ...όσο μπορούμε!!
 
  Έδωσα στα παιδιά πολύχρωμα κυκλάκια που είχαν περισσέψει από την προηγούμενη εβδομάδα ( Το καλό του να μην πετάς τίποτα!! ). Με μεγάλη μου χαρά θυμόντουσαν το σχήμα του κύκλου (αγαπημένο! ) και πολλά από τα χρώματα ( γιούπιιιιι!!!!!! ).
 
   Στη δεύτερη φάση τους ζήτησα να φέρουν τις ελληνικές καρτέλες με το όνομά τους.Έχουμε κάνει αρκετή δουλειά παρατήρησης του ονόματός μας από την αρχή της χρονιάς: ποιο είναι το πρώτο γράμμα στην αγγλική καρτέλα; ποιο είναι το πρώτο γράμμα στην ελληνική καρτέλα; πώς προφέρεται το καθένα; πόσα γραμματάκια έχει το όνομά μας στη μία καρτέλα και πόσα στην άλλη; Έχουμε καταλάβει ότι η ελληνική γλώσσα κάνει μαγικά ( το G της  Gina's στα ελληνικά γίνεται 2 γραμματάκια Τζ και το D του Denis γίνεται Ντ!!!! ) Έχουμε κάνει και τα πρώτα μας γραμματάκια πριγκίπισσες και πρίγκιπες και είμαστε πολύ περήφανοι που πια ξεχωρίζουμε τα ονόματά μας κάθε μέρα και πιο πολύ!


   Στη συνέχεια μετρήσαμε στα ελληνικά τα γραμματάκια από το όνομα της ελληνικής καρτέλας ( εκμάθηση αριθμών στα ελληνικά και μέτρηση) και διαλέξαμε τόσους κύκλους όσα γράμματα έχει το όνομά μας. Προσπαθήσαμε να γράψουμε σε κάθε κυκλάκι ένα ένα γραμματάκι ( αυτό λίγο μας δυσκόλεψε, αλλά ευτυχώς οι φίλοι μας και η κυρία είναι πάντα πρόθυμοι για βοήθεια!) και μετά αρχίζει το παιχνίδι...προσπαθούμε να βάλουμε στη σειρά τα κυκλάκια με τη βοήθεια της καρτέλας προκειμένου να σχηματιστεί το όνομα του καθενός! Τα χαλάμε...ξαναφτιάχνουμε τη σειρά...ξεκινώντας απ το πρώτο γράμμα, απ το τελευταίο...από όπου μας βολεύει!!
Βάζουμε στη σειρά το όνομά μας και αν το χεράκι της κυρίας δεν τα χαλούσε όλη την ώρα......

Κολλάμε.....

Παιδάκια μικρά που έφτιαξαν το όνομά τους και άλλα πιο μικρά που ακόμα παίζουν...


Διχαστήκαμε λίγο για το τι θα κάνουμε αυτά τα κυκλάκια τελικά γιατί κάποιοι ήθελα κάμπιες και κάποιοι τρενάκια....μετά όμως από ψηφοφορία...... Ιδού!

Αθηνά 4ετών και Ζίαντ 3,5 ετών

Μάθιου 3,5 ετών

Σταυρούλα 4,5 ετών

Τζίνα 4 ετών
Την ιδέα την ξαναθυμήθηκα από τη φίλη μου Κατερίνα katkanelli.blogspot.com και τη θεώρησα ιδανική για τη σημερινή μας δραστηριότητα! Ευχαριστούμε Κατερίνα!!!



ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ


  Αργότερα ήρθε η ώρα να μπω και στο δικό μου τμήμα , αυτό του νηπιαγωγείου. Κι εκεί όμως τα παιδιά είχαν όρεξη για άλλα πράγματα από αυτά που εγώ είχα δηλωμένα στον εβδομαδιαίο προγραμματισμό! Εγώ είχα σκοπό να ασχοληθούμε με γράμματα και ασκήσεις του βιβλίου και τεράδια δραστηριοτήτων ( ναι καλά ακούσατε! Εδώ τα ελληνικά είναι όπως κάνουμε εμείς αγγλικά στην Ελλάδα. Και εδώ είμαι λίγο επαναστάτρια δασκάλα, αλλά και αυτό είναι άλλη συζήτηση-ανάρτηση!!)  Όμως τα παιδιά μου ήθελαν ζωγραφική και παιχνίδι. Μαντέψτε ποιανών το χατίρι έγινε τελικά?!!!!!

  Βρήκα ένα ποίημα της Ρένας Καρθαίου από τη φίλη Αριάδνη edonipiagogeio.blogspot.com και αποφάσισα να τους κάνω τη χάρη της ζωγραφικής συνδυαστικά. Διαβάσαμε το πολύ όμορφο, γεμάτο εικόνες ποίημα και με διάφορες ερωτήσεις τσέκαρα τι είχαν καταλάβει τα παιδιά από το ποίημα. Συζητήσαμε τι θα μπορούσαμε να ζωγραφίσουμε για να εικονογραφήσουμε το ποίημα, ανταλλάξαμε ιδέες από το τι μας άρεσε περισσότερο, είπαμε για το πως είναι ο Νοέμβρης στη Νέα Υόρκη, τονίζοντας τις εναλλαγές των φθινοπωρινών χρωμάτων στα δέντρα και μοιράσαμε μαρκαδόρους!!!
 
   Μου αρέσει όταν τα παιδιά έρχονται σε επαφή με κείμενα γραπτά της ελληνικής γλώσσας ( παραμύθια, ιστορίες, ποιήματα, μυθολογία, μύθοι...) , γιατί όπως συνηθίζω να λέω και στους γονείς εδώ , σε αυτή την ηλικία, είναι εξίσου σημαντικό, αν όχι σημαντικότερο, να μάθουν τα παιδιά να μιλάνε.


Και να τι φιλοτέχνησαν οι μικροί μου καλλιτέχνες...

Παιδάκια που βρέχονται και στεναχωριούνται γιατί μόλις έχασαν το παιχνίδι τους στην αυλή ( Άρτεμη), ο μήνας Νοέμβριος με τεράστιο καπέλο ( Μαριάννα , προνήπιο), ο αέρας που φυσάει και παρασύρει φύλλα και χαρτάκια ( Κατερίνα), παιδάκια που χαίρονται γιατί η βροχή σταμάτησε και βγήκε το ουράνιο τόξο (Μελίνα Κ.)
Ένα κοριτσάκι βρέχεται ( Παρασκευή) και βροχή στο χωριό Αστακός στην Ελλάδα ( Νίκος)

Η βροχή ποτίζει τα χωράφια ( Ελεάννα), ένα παιδάκι με ομπρέκα ( Μελίνα Φ.), βροχή στην πόλη (Άια), βροχή στον κήπο του σπιτιού ( Νεφέλη)
 

                 Από τη φθινοπωρινή Νέα Υόρκη καλό Σαββατοκύριακο!!!!!!!!!!!





5 σχόλια:

  1. Υπέροχη ανάρτηση Γιώτα μου!!!!!!Όταν το μάθημα γίνεται με παιγνιώδη τρόπο,μόνο εκπληκτικά πράγματα βγαίνουν από τα παιδιά!!!!!!Οι ζωγραφιές των παιδιών μοναδικές!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δημιουργική και ευφάνταστη!!! Όταν η εκπαίδευση παίρνει την ουσιαστική μορφή της και γίνεται δράση!!! Συγχαρητήρια Γιώτα μου!!!! Ανοίγεις δρόμο!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γιώτα πολλά συγχαρητήρια.. Χαίρομαι πολύ για σένα ολυμπια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κάνεις τόσο σπουδαία δουλειά εκει πέρα!!!!.Τόσο μακριά και τόσο ''κοντά'' στην Ελλάδα !!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή