Σάββατο, 24 Οκτωβρίου 2015

Ζήτω η 28η Οκτωβρίου 1940!!

 Πέρσι τέτοιο καιρό δεν είχα ακόμα το διαδικτυακό μου παιδάκι. Φέτος πάλι λόγω ενός θέματος υγείας για πρώτη χρονιά δεν είμαι σε τάξη τέτοια εποχή. Ιδανική ευκαιρία να σας δείξω τις δραστηριότητες που κάναμε πέρσι με τα παιδιά και που αφορούσαν στα γεγονότα της επετείου του ΟΧΙ.


   Την προηγούμενη χρονιά δούλεψα το θέμα της 28ης Οκτωβρίου με 3 διαφορετικά τμήματα και συνεπώς με παιδάκια 3 διαφορετικών ηλικιών. Κάθε τάξη είχε διαφορετικές ανάγκες και συνεπώς απαιτούσε από εμένα διαφορετικό τρόπο προσέγγισης. 

   Στο βρεφικό τμήμα και στο τμήμα του παιδικού σταθμού όπου η ηλικία των παιδιών είναι ανάμεσα στα 3 και 4 χρόνια, προσεγγίσαμε το θέμα της 28ης με περισσότερη κίνηση και εστίαση στα χρώματα. Τα παιδάκια του παιδικού σταθμού έκαναν και σημαντική δουλίτσα με το ψαλιδάκι. Και στα δύο τμήματα παρατηρήσαμε την ελληνική σημαία. Είδαμε ότι έχει γραμμούλες. Τις μετρήσαμε και εντοπίσαμε τα χρώματά της: μπλε και άσπρο. Τι μας θυμίζουν αυτά τα χρώματα; Τι μπορεί να είναι μπλε και τι άσπρο; Βρήκαμε άλλα αντικείμενα της τάξης που έχουν τα ίδια χρώματα. Έπειτα παρατηρήσαμε την αμερικανική σημαία. Συγκρίναμε. Έχει και αυτή η σημαία γραμμούλες, αλλά είναι λευκές και κόκκινες. Έχει και λίγο μπλε όμως. Αντί για σταυρό έχει πολλά μικρά αστεράκια. Είπαμε και τους εθνικούς ύμνους των 2 χωρών.



   Με τα μικρά μας χεράκια σκίσαμε άσπρα και μπλε χαρτάκια και φτιάξαμε με κολαζ ελληνικά σημαιάκια. Μόλις κολλήσουν καλά και η κυρία μας βάλει ξυλάκι θα κάνουμε παρέλαση μέσα στην τάξη κρατώντας τα, όπως κάνουν τα μεγάλα παιδιά!!


Βρεφικό τμήμα

   Επίσης με το αποτύπωμα της μικρής μας παλάμης φτιάξαμε όμορφα περιστεράκια, που συμβολίζουν την ειρήνη. Τα παιδάκια του παιδικού σταθμού που ήταν σε θέση να χρησιμοποιήσουν το ψαλιδάκι έκοψαν μικρά λευκά περιστεράκια, τα ζωγράφισαν και με τη βοήθειά μου τα κολλήσαμε σε ξυλάκια - κλαδάκια για να μεταφέρουν το μήνυμα της ειρήνης σε όλο τον κόσμο.


   Με τα παιδάκια του παιδικού σταθμού φωνάξαμε δυνατά ΟΧΙ στον πόλεμο και ΝΑΙ στην ειρήνη.  Φανταστήκαμε πως μπορεί να είναι η Ειρήνη και πως ο Πόλεμος. Η Ειρήνη είπαν τα παιδιά πως είναι ένα μικρό κοριτσάκι που πάει σχολείο όπως εμείς και της αρέσουν οι σοκολάτες, το παιχνίδι και τα διαλείμματα. Ο Πόλεμος  είναι ένας κύριος με κουστούμι μαύρο και καφέ και μεγάλο καπέλο που πάντα είναι θυμωμένος και δε γελάει ποτέ!! Μάθαμε το τραγούδι του ΝΑΙ και του ΟΧΙ που κάποτε το άκουσα και γω από άλλη συνάδελφο και από τότε το χρησιμοποιώ, το χορέψαμε, το ζωγραφίσαμε ( δυστυχώς δε σώζονται φωτογραφίες από αυτή τη δραστηριότητα), φτιάξαμε όμορφα μπαλονάκια φωνάζοντας ΟΧΙ στον πόλεμο και σε όσα μας στεναχωρούν, βάψαμε πιατάκια και κάναμε καδράκια υπέρ της ειρήνης.








   Με τα παιδάκια του Νηπιαγωγείου προσεγγίσαμε το θέμα και λίγο πιο ιστορικά. Με τη βοήθεια της ιστοριογραμμής, εντοπίσαμε το χρόνο χωρίζοντάς τον σε παρόν - τώρα, παρελθόν- τότε και μέλλον - μετά. Έδειξα στα παιδιά φωτογραφίες και με τη βοήθεια του εποπτικού υλικού και ενός αγαπημένου παραμυθιού του Φ. Μανδηλαρά " Το έπος του 40" είπαμε απλά και κατανοητά όσα διαδραματίστηκαν τότε. Κάναμε και μια προσπάθεια να ξαναπούμε την ιστορία με μια εύκολη κατασκευή που βρήκα από τη φίλη μου Κατερίνα Μελετήσαμε το χάρτη της Ελλάδας, είδαμε ποιους γείτονες έχει γύρω της η πατρίδα μας και κρίνοντας από τη θέση της Ελλάδας στο χάρτη προσπαθήσαμε να σκεφτούμε που πολέμησαν οι Έλληνες ( θάλασσα ή στεριά), τι μέσα είχαν και τι δυσκολίες προφανώς αντιμετώπισαν. Πώς μπορεί να βοήθησαν οι γυναίκες; Πώς συμμετείχαν στον πόλεμο; Τι συνθήματα φώναζαν οι Έλληνες φαντάροι; Πώς ήταν οι στολές τους; Είδαμε σε φωτογραφίες τους πρωταγωνιστές εκείνης της εποχής. Μεγάλο ήταν το ενδιαφέρον των παιδιών όταν τους είπα ότι ο παππούς μου ήταν φαντάρος σε αυτόν τον πόλεμο... Μερικά ζευγάρια μάτια καρφώθηκαν πάνω μου καθώς ξαφνικά ή τους φάνηκε η ιστορία του 1940 πολύ κοντινή ή εγώ πολύ μεγάλη....!!!! Το διαδίκτυο βοήθησε πάρα πολύ καθώς βρήκαμε άφθονο υλικό τόσο σε φωτογραφίες όσο και σε ηχητικά ντοκουμέντα και τραγούδια. Στο τέλος έδωσα διάφορες εικόνες στα παιδιά και τους ζήτησα να τις τοποθετήσουν στην ιστοριογραμμή ανάλογα που θεωρούσαν ότι ταίριαζε η κάθε φωτογραφία. Και εδώ έγινε συζήτηση για το πως φαντάζονται τα παιδιά την Ειρήνη και τον Πόλεμο..

Το παραμύθο που διαβάσαμε
Ξαναλέω τα σημαντικά γεγονότα της ιστορίας..


Η ιστοριογραμμή

Η συμμετοχή των γυναικών

Ο Έλληνας πρωθυπουργός τότε

Οοι πρωταγωνιστές της ιστορίας

Στιγμές από το μέτωπο


Οι εικόνες που ζήτησα από τα παιδιά να τοποθετηθούν στην ιστοριογραμμή

   Φτιάξαμε φανταράκια αλεξιπτωτιστές, καθώς αυτοί μας εντυπωσίασαν περισσότερο από όλους τους φαντάρους...





   Μιας όμως και η κοινωνία της Νέας Υόρκης όπου ζούμε αποτελεί μωσαικό πολλών διαφορετικών ανθρώπων που προέρχονται από πολλές και διαφορετικές χώρες, εμείς οφείλουμε να σεβόμαστε όλους τους ανθρώπους χωρίς να μας ενδιαφέρει ο τόπος προέλευσής τους. Όλοι οι άνθρωποι είμαστε ίσοι , έχουμε υποχρεώσεις και δικαιώματα και προκειμένου να ζούμε όλοι αρμονικά και ειρηνικά οφείλουμε να ακολουθούμε κανόνες και να σεβόμαστε ο καθένας την ελευθερία του άλλου. Έτσι, είδαμε σημαίες από διάφορα κράτη, εντοπίσαμε ομοιότητες και διαφορές στα χρώματα και στα σχήματα που έχουν επάνω τους και κατασκευάσαμε το δέντρο των λαών...

Όλου του κόσμου οι λαοί αγαπιούνται πάρα πολύ!!


    Από τη Νέα Υόρκη και το Νηπιαγωγείο της Α. Ειρήνης, χρόνια πολλά στην Ελλάδα, με υψηλό το ηθικό και δυνατή την ελπίδα για ανάταση του ελληνικού έθνους! Ζήτω η 28η Οκτωβρίου 1940!!    





                                                                                  :-)

2 σχόλια:

  1. Υπέροχες δράσεις.. ...λατρεψα τους αλεξιπτωτιστές σας !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μπράβο Γιωτα!!!Υπεροχη δουλειά!!!!Το δέντρο των λαών καταπληκτικό!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή