Από την προηγούμενη κιόλας εβδομάδα με το παραμύθι της κυρά Καλής και των 12 μηνών αρχίσαμε να ασχολούμαστε με τις εποχές, τη διαδοχή τους στο χρόνο, τις εναλλαγές των χρωμάτων και τις αλλαγές που παρατηρούμε στη φύση. Συζητάμε με τα παιδιά για τον καιρό, πως υποδεχόμαστε το χειμώνα και πως το καλοκαίρι, τι προετοιμασίες κάνουν οι άνθρωποι για να υποδεχτούν την κάθε εποχή, παρατηρούμε κάρτες, τις συζητάμε και κάνουμε συγκρίσεις καταγράφοντας ομοιότητες και διαφορές. Επίσης προσπαθούμε να ταυτίσουμε την κάθε εποχή με ένα συναίσθημα-χρώμα-τραγούδι.
Καταλήξαμε πως αν το καλοκαίρι ήταν τραγούδι θα ήταν κάτι γρήγορο , ξεσηκωτικό για χορό. Αν ήταν συναίσθημα θα ήταν χαρά και αν ήταν χρώμα θα είχε το γαλάζιο της θάλασσας. Ο χείμωνας θα είχε το άσπρο χρώμα του χιονιού , θα ήταν και αυτό χαρά γιατί φέρνει τον Άγιο Βασίλη και τα χιόνια. Το φθινόπωρο θα ήταν ένα απαλό τραγούδι λίγο λυπημένο. Θα είχε πολλά χρώματα κόκκινα και κίτρινα και πορτοκαλί και αν ήταν συναίσθημα θα ήταν λίγο λυπημένο. Η άνοιξη θα ήταν και αυτή χαρούμενη και αν ήταν χρώμα θα ήταν πράσινο.
Η αλήθεια είναι πως η εβδομάδα πέρασε με περισσότερη κουβέντα παρατηρώντας φωτογραφίες και καταγράφοντας τον καιρό που επικρατεί αυτές τις μέρες στην πόλη της Νέας Υόρκης, καθώς όπως έχω ξαναπεί ο στόχος είναι να καταφέρνουμε μέρα με τη μέρα να μιλάμε και λίγο παραπάνω , να αποκτούμε όσο το δυνατόν περισσότερο λεξιλόγιο και να μπορούμε να το χρησιμοποιούμε.
Παρατηρούμε φωτογραφίες |
Συγκρίνουμε τις εποχές |
Βρίσκουμε τα χαρακτηριστικά των εποχών |
Χωριστήκαμε σε 4 ομάδες, όσες και οι εποχές του χρόνου. Κάθε ομάδα έπρεπε να επιλέξει τις καρτέλες μιας εποχής. Να βρει όλες τις σχετικές με την εποχή φωτογραφίες, να τις ομαδοποιήσει και να μπορέσουν τα παιδιά να συνεργαστούν έτσι ώστε να παρουσιάσουν με 2 ή περισσότερες προτάσεις την εποχή τους στους υπόλοιπους, έτσι ώστε να καταλάβουν τα υπόλοιπα παιδιά της τάξης για ποια εποχή μιλάμε. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα θα μπορούσε να λέγεται και "Βρες την εποχή" .
Μερικές από τις προτάσεις που ακούστηκαν από τα παιδιά:
Φθινόπωρο
* Ανοίγουν τα σχολεία.
*Γιορτάζουμε το Halloween.
* Τα φύλλα γίνονται πορτοκαλί και πέφτουν από τα δέντρα.
* Το Νοέμβριο γιοερτάζουμε τη μέρα των Ευχαριστιών.
* Στο πάρκο τα φύλλα είναι κίτρινα και πορτοκαλί.
Χειμώνας
* Ετοιμαζόμαστε για τα Χριστούγεννα.
* Κάνει κρύο.
* Φοράμε ζεστά ρούχα.
*Στολίζουμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο.
* Έρχεται ο Άγιος Βασίλης.
*Χιονίζει.
Άνοιξη
* Ανθίζουν τα λουλούδια.
* Βγαίνουν πράσινα φύλλα στα δέντρα.
* Έχει πιο πολύ ήλιο και παίζουμε έξω.
*Γιορτάζει η μαμά.
Καλοκαίρι
*Κλείνουν τα σχολεία για διακοπές
*Πηγαίνουμε στη θάλασσα.
* Κάνουμε μπάνια.
* Τρώμε παγωτά
* Έχει ζέστη και καλό καιρό.
*Φοράμε καλοκαιρινά ρούχα.
Ομαδοποίηση καρτέλων |
Το υλικό είναι από την Τάνια Μάνεση και από το πρόγραμμα "Θέλεις να παίξουμε;" ( του Πανεπιστημίου Κρήτης).
Στη συνέχεια χρησιμοποιήσαμε το τρενάκι του χρόνου από το Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο. Βάλαμε τον παππού το χρόνο για μηχανοδηγό και μοίρασα στα παιδιά τα 4 βαγόνια
( χειμώνας-άνοιξη-φθινόπωρο-καλοκαίρι). Τα παιδιά έπρεπε να βρουν ποια από τα 12 αγόρια του χρονου θα ήταν συνεπιβάτες ( 3 στο κάθε βαγόνι) και τελικά συγκάτοικοι όταν θα έφταναν στα 4 σπιτάκια στη μεγάλη αυλή του γερο-χρόνου.
Ο παππούς χρόνος στο τιμόνο του τρένου |
Το βαγόνι του Χειμώνα |
Το βαγόνι της Άνοιξης |
Το βαγόνι του καλοκαιριού |
Εν αναμονή του τελευταίου βαγονιού..του φθινοπώρου |
Έπειτα ο παππούς ο χρόνος φρόντισε να έχουν τα παιδιά του κάθε βαγονιιού τα κατάλληλα ρούχα στις αποσκευές τους..... Ξεκίνησε από τα παιδιά του βαγονιού
" Χειμώνας".... Τα ρούχα που τους πρότεινε να βάλουν στις αποσκευές τους ήταν ρούχα ζεστά για να μπορέσουν να αντέξουν το κρύο, τις βροχές και τα χιόνια....Σκουφιά λοιπόν, γάντια, κασκόλ, παλτό, μπουφάν, αδιάβροχα, πουλόβερ....
Ο παππούς χρόνος προτείνει τα απαραίτητα χειμωνιάτικα ρούχα |
Παίξαμε λίγο με τα χειμωνιάτικα ρούχα δοκιμάζοντας διάφορες χειμωνιάτικες αλλαξιές στα παιδάκια μας....
Βάλαμε παντελόνια, κάλτσες, πουλόβερ, μπουφάν...δοκιμάσαμε και μαγιώ αλλά δεν είναι για αυτή την εποχή....
Συνεχίζεται................
Από μια Νέα Υόρκη σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω χιονοθύελλας....καληνύχτα και...... καλημέρα στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού!