Από χθες συζητούσαμε με τα παιδιά τους λόγους που ερχόμαστε στο ελληνικό σχολείο και πως μπορούμε το λίγο χρόνο που περνάμε μαζί καθημερινά να τον αξιοποιούμε όσο γίνεται περισσότερο και καλύτερα. Πάντα έχουμε τόσα πράγματα να κάνουμε , αλλά συχνά ο χρόνος δεν επαρκεί. Ιδίως όταν αναλωνόμαστε να λέμε και να ξαναλέμε κάτι , το οποίο κάποιοι δεν ακούνε ή δεν καταλαβαίνουν επειδή κάποιοι άλλοι στην ομάδα μιλάνε.
Συζητήσαμε ανάμεσα σε πολλά αγγλικά και λίγα ελληνικά τρόπους συμπεριφοράς που έχουμε στο σχολείο , στο σπίτι, στο δρόμο. Αναρωτηθήκαμε: Μπορούμε να κάνουμε ό,τι θέλουμε στο σχολείο; Μπορούμε να τρώμε όταν κάνουμε μάθημα; Μπορούμε να μιλάμε όλοι μαζί ταυτόχρονα; Στο σπίτι μπορούμε να πάμε για ύπνο όποια ώρα θέλουμε; Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα πράγματα του μπαμπά ή της μαμάς; Στο δρόμο μπορούμε να περνάμε τα φανάρια με κόκκινο; Και κάπως έτσι η ομάδα μπήκε σε μεγάλη περισυλλογή! Χρειαζόμαστε κανόνες....Όρια συμπεριφοράς που να ταιριάζουν σε μικρούς πειρατές έτοιμους για δράση!!
Παρόμοιες προσεγγίσεις με κανόνες σε χεράκι έκαναν πέρσι οι φίλες μου Άννη Λιβαθινού και η Αριάδνη Ευαγγελοπούλου ( πατώντας πάνω στα ονόματά τους μπορείτε να δείτε τις πολύ πολύ όμορφες δουλειές τους!)
Συζητήσαμε ανάμεσα σε πολλά αγγλικά και λίγα ελληνικά τρόπους συμπεριφοράς που έχουμε στο σχολείο , στο σπίτι, στο δρόμο. Αναρωτηθήκαμε: Μπορούμε να κάνουμε ό,τι θέλουμε στο σχολείο; Μπορούμε να τρώμε όταν κάνουμε μάθημα; Μπορούμε να μιλάμε όλοι μαζί ταυτόχρονα; Στο σπίτι μπορούμε να πάμε για ύπνο όποια ώρα θέλουμε; Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα πράγματα του μπαμπά ή της μαμάς; Στο δρόμο μπορούμε να περνάμε τα φανάρια με κόκκινο; Και κάπως έτσι η ομάδα μπήκε σε μεγάλη περισυλλογή! Χρειαζόμαστε κανόνες....Όρια συμπεριφοράς που να ταιριάζουν σε μικρούς πειρατές έτοιμους για δράση!!
Τα παιδιά έλεγαν όσα σκέφτονταν ότι μπορούμε ή δε μπορούμε να κάνουμε μέσα στην τάξη κι εγώ κατέγραφα συγκεντρώνοντας τις ίδιες απαντήσεις σε μια πιο ολοκληρωμένη πρόταση. Στόχος μου είναι να έχουμε λίγους κανόνες για να είναι πιο εύκολο να τους θυμόμαστε αλλά και να τους ακολουθούμε. Αυτός ήταν και ο λόγος που προτάσεις όπως
" Δε χτυπάμε", " Δεν κοροιδεύουμε", " Κρατάμε την τάξη καθαρή", " Δε μαλώνουμε" και άλλα παραπλήσια, συμφωνήσαμε να συμπεριληφθούν στον κανόνα " Όλοι μαζί είμαστε μία ομάδα!". Σε αυτή την πρόταση με καμάρι είδα τα παιδιά να βάζουν τα όρια του τι σημαίνει ομάδα: ¨Είμαστε μια παρέα που προσπαθούμε να μάθουμε ελληνικά. Αν χρειάζεσαι βοήθεια και μπορώ θα σε βοηθήσω, αλλιώς δε θα σε βοηθήσω εγώ Θα σε βοηθήσει η κυρία Γιώτα, αν ξέρει και αυτή!!!! " ( Τα παιδιά είναι σοφά και εμείς οι μεγάλοι έχουμε να μάθουμε πααααααάρα πολλά από αυτά!! )
Στη συνέχεια άπλωσα στα θρανία τα βαρελάκια με τους κανόνες.. Τα παιδιά κοιτώντας τις εικόνες προσπαθούσαν να κατανοήσουν τι λέει ο κανόνας...
" Μέσα στο πειρατικό τους κανόνες του καπετάνιου ακολουθώ!! "
Ειδική αναφορά κάναμε στο πως πρέπει να χρησιμοποιούμε τον τόνο της φωνής μας. Είναι πολύ σημαντικό οι πειρατές να ελέγχουν τη φωνή τους, προκειμένου να μπορούν να ακούν πάντα αυτό που λέει ο "Αρχιπειρατής- καπετάνιος" και να ανταποκρίνονται σε οδηγίες !!
Κάναμε και μια πολύ γρήγορη κατασκευή για να μπορέσουμε να μάθουμε καλύτερα τους κανόνες. Έδωσα στα παιδιά πολύχρωμες παλαμίτσες ( έτοιμες κομμένες μιας και ο στόχος δεν ήταν να δω αν οι μικροί μου φίλοι ξέρουν να χρησιμοποιούν το ψαλίδι) και εικονίτσες. Τα παιδιά διάλεξαν τις 5 εκείνες εικόνες που αφορούσαν τους 5 κανόνες του ελληνικού σχολείου. Κολλήσαμε την κάθε εικονίτσα σε ένα δαχτυλάκι, ζωγραφίσαμε, γράψαμε και το όνομά μας σαν απόδειξη- υπογραφή ότι συμφωνούμε με αυτούς τους κανόνες και ιδού η δουλειά μας..
Παρόμοιες προσεγγίσεις με κανόνες σε χεράκι έκαναν πέρσι οι φίλες μου Άννη Λιβαθινού και η Αριάδνη Ευαγγελοπούλου ( πατώντας πάνω στα ονόματά τους μπορείτε να δείτε τις πολύ πολύ όμορφες δουλειές τους!)
Από τη Νέα Υόρκη καλό Σαββατοκύριακο!!
:-)
Τι ωραια πραγματα Γιωτα μου Καλη συνέχεια
ΑπάντησηΔιαγραφή